افخمی‌راد: صنعت گردشگری نیاز به سرمایه‌گذاری دارد

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۵۳


«ولی‌الله افخمی‌راد» در نخستین هم‌اندیشی توسعه صادرات خدمات گردشگری که با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در محل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، گفت: درخصوص اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های خروج از رکود جلسات متعددی تشکیل شده و این وظیفه سازمان ماست که با بررسی وضعیت موجود هماهنگی فرادستگاهی را ایجاد تا بتوانیم توسعه صادرات غیرنفتی را فراهم کنیم چراکه توسعه گردشگری یکی از بهترین ابزارها برای پیشرفت کشور و رسیدن به برنامه‌های چشم‌انداز 20ساله و برنامه‌پنجم توسعه است. ما توانسته‌ایم در 9ماه نخست سال جاری رشد 18درصدی صادرات غیرنفتی را تجربه کنیم اما با توجه به اینکه جایگاه میعانات گازی در صادرات غیرنفتی مهم است باید توجه کرد که در کل میزان رشد ما راضی‌کننده نیست.

افخمی‌راد با تاکید بر زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری در امر صادرات غیرنفتی گفت: نکته دیگری که نباید از آن غافل شویم آن است که صنعت نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و طبیعی است که با غفلت از این مهم نمی‌توانیم صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم. در بخش گردشگری با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین بازدهی را خواهیم داشت و بهتر است که در این راستا تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

رییس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید مسیر ورود گردشگر هموار شود، ادامه داد: دستگاه‌های تخصصی در گسترش صادرات خدمات گردشگری در این زمینه بهتر می‌توانند ابعاد مساله را بررسی کنند و امیدواریم در این جلسه راهکارهای مناسبی پیشنهاد و در دستور کار قرار گیرد. با سیاست تنش‌زدایی دولت و وزارت امورخارجه فضای مناسبی ایجاد شده که بتوانیم روی توسعه بخش گردشگری متمرکز شویم چراکه ایران در این زمینه بسترهای مناسبی دارد که برای گردشگران خارجی جذاب است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر