حوالی تعاون

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۸

ایجاد بیش از 3000 فرصت شغلی در تعاونی‌ها

براساس گزارش‌های اخذ شده از سامانه جامع آمارهای ثبتی تعاون، تعداد ۲۶۷شرکت تعاونی و یک اتحادیه در آذر سال جاری در سراسر کشور به ثبت رسیده است. به گزارش ایسنا؛ تعداد کل اعضای این تعاونی‌ها 3199 نفر و تعداد فرصت‌های شغلی به‌وجود آمده توسط این تعاونی‌ها 3649 نفر بوده است. سرمایه اولیه این شرکت‌ها حدود 22میلیارد ریال است و چهارمحال و بختیاری با 26 تعاونی ثبت شده بیشترین تعداد تعاونی ثبت شده را به‌خود اختصاص داده است. همچنین بیشترین تعداد تعاونی‌های به ثبت رسیده در آذر به ترتیب در فعالیت‌های صنعت و کشاورزی با 79 و 68 شرکت تعاونی بوده که تعاونی‌های کشاورزی 1162نفر و تعاونی‌ها و صنعتی 677 نفر عضو داشته‌اند.


رونق ساخت‌وساز با واگذاری زمین ارزان

واگذاری زمین ارزان قیمت به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها توسط دولت ضمن رونق ساخت و‌ساز و اشتغال در کشور، بخش مسکن را از رکود خارج می‌کند. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت معتقد است: از دور خارج کردن تعاونی‌ها و میدان دادن به انبوه‌سازان و شرکت‌های چینی و ترک، مردم را از خرید خانه محروم کرده و تورم سنگینی در بخش مسکن به‌وجود آورده است. اسماعیلی خاکفرجی به ایسنا گفت: تنها راه تامین مسکن ارزان‌قیمت واگذاری بخش مسکن به شرکت‌های تعاونی است زیرا در بخش تعاون دلالی و سودآوری مطرح نیست و منافع همه اعضا درنظر گرفته می‌شود. مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت درعین حال با تاکید بر ضرورت نظارت بر تعاونی‌های مسکن اظهارکرد: طی چند سال گذشته با افتادن بخش مسکن به‌دست انبوه‌سازان و دادن وام و تسهیلات، تورم سنگینی به بخش مسکن وارد شد که ورود نقدینگی‌های جامعه به سمت بازارهای واسطه‌گری و دلالی نظیر سکه و ارز را به‌دنبال داشت. در راستای صاحبخانه شدن بسیاری از اقشار محروم و کم درآمد جامعه، دولت یازدهم تامین مسکن استیجاری و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را در دستور کار خود قرار داده اما عدم واگذاری زمین از سوی دولت طی چند سال گذشته موجب رکود و غیرفعال شدن بسیاری از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن شده که این امر به کاهش تولید و اشتغال در بخش مسکن منجر شده است.


برگزاری مجمع انتخابات اتاق تعاون مشکلی نداشت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های اعتبار اعلام کرد: برگزاری مجمع انتخابات اتاق تعاون ایران مشکلی نداشت. سید عنایت‌الله صانعی کاشانی درخصوص نحوه برگزاری این انتخابات بیان کرد: ایجاد تنش بین مخالفان و موافقان در جریان همه انتخابات همواره طبیعی است ولی برگزاری مجمع انتخابات اتاق تعاون ایران مشکل خاصی نداشت. وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی بین تعاونگران قبل از برگزاری مجمع انتخابات افزود: در این نشست‌ها همه مسایل با هماهنگی مطرح که این موضوع باعث ایجاد همدلی و وحدت نظر شده بود. در مجمع انتخابات از گروه‌های مختلف حضور دارند هیات‌مدیره اتاق توانست با مدیرت خوب، نظم را برقرار کند. خواستار شفاف‌سازی بیشتر امورتعاون و دخالت داده شدن بیشتر اتحادیه‌ها در امور و همکاری گسترده‌تر با آنها هستیم که هماهنگی‌های بیشتری با اتحادیه‌ها صورت گیرد و از نظرات آنها استفاده شود.


رقابت بین اعضای مجمع انتخاباتی بود، نه دشمنی

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران گفت: امیدواریم هیات‌مدیره جدید بتواند تعاون را به تحقق سهم 25درصدی آن نزدیک کند. مهدی اسماعیلی راد درخصوص نحوه برگزاری مجمع انتخابات اتاق تعاون افزود: آنچه بین اعضا و کاندیداها وجود داشت، رقابت بود، نه دشمنی. هیچ نکته منفی در جریان برگزاری مجمع وجود نداشت. اگرچه تحقق سهم 25درصدی تعاون سخت است اما امیدواریم هیات‌مدیره جدید بتواند با همدلی بیشتر تعاون را به این هدف نزدیک‌تر کند.


اعتراض‌ به نتایج انتخابات خلاف قانون است

مدیرعامل اتحادیه تاکسی بار کشور بیان کرد: اگر شخصی به نتایج مجمع انتخابات اتاق تعاون اعتراض دارد، خلاف قانون است. محمد محمودی درخصوص نحوه برگزاری مجمع انتخابات گفت: این انتخابات به‌خوبی برگزار شد و هیچ‌گونه تقلبی در آن صورت نگرفت. نظم به‌خوبی رعایت شده بود و همه کسانی که حضور داشتند، نظم را رعایت کردند. اگر شخصی نسبت به نتایج انتخابات اتاق تعاون اعتراض دارد، خلاف قانون بوده و با رعایت اصول اسلامی مخالف است. این مدیر اتحادیه اظهارکرد: با وجود اینکه در این مجمع دو گروه رای آوردند، اما بین آنها و اتحادیه‌ها همدلی، همفکری و هم‌اندیشی وجود داشت. هیات نظارت نیز خوب عمل کرد. امیدواریم هیات‌مدیره جدید آینده خوبی را برای اتاق تعاون رقم بزند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر