خبر 8

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۴

پیش‌بینی رفتار آینده با تصویربرداری مغزی

مهر محققان معتقدند با تصویربرداری از مغز می‌توان رفتارهای آینده شخص مانند سطح یادگیری، خشونت‌طلبی یا حتی سلامت و... را تشخیص داد و با استفاده از دارو یا با کمک روانشناسان به اصلاح آنها پرداخت. به‌گفته آنها با اسکن و تصویربرداری از ذهن بچه‌ها در دوران مدرسه و زمانی که هنوز به دوره دبیرستان قدم نگذاشته‌اند، می‌توان گام موثری در درمان یا اصلاح رفتارهای آتی آنها برداشت و به شکل قابل توجهی از درصد جرم و جنایت یا افسردگی‌های آتی آنها کاست. اگر بتوانیم با تصویر‌برداری و همینطور اسکن مغزی رفتارهای آینده اشخاص را پیش‌بینی کنیم در نتیجه قادر خواهیم بود تا به آنها کمک کنیم و آینده متفاوتی را برایشان رقم بزنیم.


افزایش هوش کودکان با موسیقی

باشگاه خبرنگاران روانشناسان پی برده‌اند اثر موسیقی در کودکی در سنین ۶ تا ۱۲سال چشمگیرتر است. به گفته دکتر فرشته یوسف وند، روانشناس، موسیقی بسته به نوعش، اثرات مثبتی بر اضطراب، افسردگی و هوش افراد دارد و کاهش تنش‌ها می‌تواند آرامشی برای افراد به همراه داشته باشد. موسیقی در کودکان نیمکره راست را درگیر می‌کند و برای کسانی که به شکل حرفه‌یی با آن سروکار دارند، این قسمت به سمت نیم کره چپ متمایل می‌شود که نشانگر سازگاری موسیقی با مغز افراد است. به شکل تجربی مشخص شده که موسیقی باعث گستردگی ذهن شده و سطح هوش افراد را بالا می‌برد.


نشستن بدتر از سیگار

ساعت 24 نشستن در یک محل و بی‌تحرکی برای مدت طولانی اعتیادی مانند سیگار کشیدن است و زیان آن از سیگار بدتر است. براساس برآوردها هشت ساعت کار مداوم و یکجا نشستن می‌تواند چند سال از زندگی کم کند. متخصصان قلب و عروق می‌گویند تصمیم با خود شماست که یکجا ننشینید و بی‌تحرک نمانید تا از بیماری جلوگیری کنید. محققانی که بر تاثیرات مضر و ناتوان‌کننده یکجا نشستن بر سلامتی مطالعه کردند به این نتیجه رسیده‌اند که نشستن طولانی، عملکرد مغز را کند می‌کند. دکتر پارکر می‌گوید: در سطح مولکولی، سلول‌های ما دایم درحال چرخش و دگرگونی هستند و این دگرگونی بیشتر از تولید سلول‌های جدید رخ می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر