اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳

بانک پاسارگاد به سامانه وام ازدواج پیوست

متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج می‌توانند از روز پنج‌شنبه 18دی سال جاری نسبت به انتخاب بانک پاسارگاد در سامانه ازدواج اقدام کنند.

به‌گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، باتوجه به هماهنگی‌‌های به‌عمل‌آمده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همزمان با میلاد خجسته پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص)، بانک پاسارگاد هم از روز پنج‌شنبه 18دی سال جاری به سامانه قرض‌الحسنه ازدواج متصل شد و متقاضیان دریافت تسهیلات مزبور می‌توانند از تاریخ یادشده نسبت به انتخاب آن بانک در سامانه ازدواج اقدام کنند.


برگشت 11درصد چک‌ها به‌دلیل ایراد در پشت‌نویسی

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی از ثبت حدود دو‌میلیون و 700‌هزار چک در سامانه چکاوک خبر داد و گفت: حدود 11درصد از این چک‌ها به علل مختلف ازجمله اشکال در پشت‌نویسی یا امضا عودت داده شده که به‌طور طبیعی باید 5درصد عودت داده می‌شد. ناصر حکیمی در ارتباط تلفنی خود با برنامه پایش در ارتباط با برداشت پول چک‌های مشتریان توسط بانک و واریز آن با تاخیر به حساب مشتری اظهار کرد: به‌هیچ‌عنوان این نوع چرخش پول(برداشت و واریز) طبیعی نیست و مشکلاتی که برای هموطنان اتفاق افتاده بسیار جدی است. منشا این مشکلات درحال‌حاضر سیستم چکاوک است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی افزود: در این سیستم گردش فیزیکی چک‌ها میسر شده و چک‌ها در مبدا تصویربرداری شده و در اختیار بانکی که باید چک را وصول کند قرار می‌گیرد. البته شکایت‌هایی در این زمینه برای ما ارسال شده است.


کاهش قیمت سکه و طلا

گروه بانک و بیمه در بازار روز دوشنبه سکه تمام به قیمت 992‌هزار و 500تومان و هر دلار امریکا به قیمت 3490تومان دادوستد ‌شد. قیمت طلا کمی روند کاهشی پیدا کرده و هر گرم 18عیار آن به قیمت 101‌هزار و 133تومان دادوستد شد. براین‌اساس نیم‌سکه 496‌هزار و 500تومان و ربع‌سکه 267‌هزار تومان عرضه شد .اما طلا در بازار جهانی با این احتمال که بانک مرکزی امریکا به سرعت اقدام به افزایش نرخ‌های بهره نخواهد کرد و ضعیف شدن ارزش دلار که تقاضا برای این فلز گرانبها را تقویت کرد، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد.

به‌دلیل افت ارزش دلار و کاهش بیشتر قیمت نفت قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید. به‌گزارش بلومبرگ، به‌دلیل افت ارزش دلار و کاهش بیشتر قیمت نفت که موجب افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا شد، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید. پس از کاهش غیرمنتظره میزان دستمزدها در امریکا ارزش دلار کاهش یافت. این آمارها موجب تقویت این گمانه‌زنی شد که فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره عجله نخواهد کرد. این وضعیت می‌تواند موجب افزایش جذابیت بازار طلا شود. براساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا ابتدا به 1231دلار رسید که بالاترین رقم از 11دسامبر تاکنون بود، اما پس از آن با افزایش 6دلاری نسبت به جلسه قبل به 1222دلار رسید. قیمت طلا روز جمعه حدود یک‌درصد افزایش یافت و نوار کاهش قیمت سه هفته اخیر را پاره کرد. بخش دیگری از تقویت قیمت طلا ناشی از بازارهای فیزیکی بود. مشتریان در چین درحال خرید طلا برای مراسم سال نوی چینی در ماه فوریه هستند.


خوش‌قولی بانک صادرات در پرداخت وام‌ قرض‌الحسنه

بانک صادرات ایران همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج در جامعه طی ٩ماه نخست سال٩٣ بیش از ٢٣١هزار فقره وام قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه پرداخت کرده است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید و انجام تکالیف و رسالت‌های اجتماعی خود از ابتدای سال تا پایان آذر سال جاری، ٢٣١‌هزارو٥٦٨فقره وام ازدواج و تهیه جهیزیه را به متقاضیان پرداخت کرده که تعداد ١٨٤‌هزار‌و٤٣٨فقره در استان‌ها و ٤٧‌هزار‌و١٣٠فقره در تهران پرداخت شده است. مانده کل پرداختی این بانک در سرفصل قرض‌الحسنه ازدواج بالغ بر ٦هزارو٩٤٤میلیارد ریال است و این بانک مبلغ‌هزار‌و٤٥٤میلیارد ریال را در سایر سرفصل‌های قرض‌الحسنه همچون: درمان بیماری، تعمیر و ودیعه مسکن، کمک به زلزله‌زدگان، اشتغالزایی، مددجویان کمیته امداد، تجهیز مدارس و... پرداخت کرده است. گفتنی است براساس تفاهمنامه‌یی که بین این بانک و صندوق بازنشستگی کشور به امضا رسیده، مقرر شد در راستای رفع نیاز‌های بازنشستگان تعداد ٢٠٠‌هزار فقره وام قرض‌الحسنه را به آنها پرداخت کند.

شایان ذکر است منابع مالی برای پرداخت‌های وام قرض‌الحسنه، حساب‌های پس‌انداز قرض‌الحسنه است که هموطنان گرامی با افتتاح یا افزایش موجودی حساب‌های مذکور می‌توانند بانک صادرات ایران را در این اقدام حسنه همراهی و یاری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر