حمایت ثروتمندان امریکا از کارزار انتخاباتی نتانیاهو

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۰۵

جهان کمتر از سه ماه مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‎های اشغالی، بازار اتهام‌های رهبران رژیم‌صهیونیستی علیه یکدیگر داغ شده است. این درحالی است که برخی گزارش‌ها از حمایت خانواده‌های ثروتمند امریکایی از بنیامین نتانیاهو حکایت دارند. گزارش پایگاه خبری عاروتص شوع، زیپی لیونی رهبر حزب هاتنوعا، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی را به ضعف عملکرد در جنگ غزه متهم کرد؛ اتهامی که با واکنش حزب لیکود روبه‌رو شده است. لیونی که اخیرا برای حضور در انتخابات پارلمانی رژیم‌صهیونیستی با حزب «کارگر» ائتلاف کرده، گفت، دلیل اینکه نتانیاهو او را فردی ضعیف می‌داند، این است که او زن است.

وی افزود: «زمانی که با یک زن روبه‌رو می‌شوید، آسان است که بگوییم او نمی‌تواند ساعت سه صبح به تلفن پاسخ دهد. من دقیقا می‌دانم چه کسی ضعیف و چه کسی قوی است. قدرت و اقتدار به صدای مردانه نیست.» لیونی در ادامه سخنان خود بحث مدیریت نخست‌وزیر رژیم‎صهیونیستی در جنگ غزه را پیش کشید و گفت: «عملیات صخره سخت می‌توانست موفقیت‌آمیز به پایان برسد و اگر نتانیاهو مردد نمی‌شد می‌توانست باعث جلب حمایت جهانی از اسراییل شود.»در واکنش به سخنان لیونی درباره عملکرد ضعیف نتانیاهو در طول جنگ غزه بود که حزب لیکود اعلام کرد: «نخست‌وزیر نتانیاهو همراه با «موشه یعلون» (وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی) و «بنی گانتس» (رییس ستاد مشترک ارتش) قاطعانه، مسوولانه و با درنظر گرفتن همه ملاحظات جنگ غزه را برای حمله به حماس و حفاظت از زندگی و امنیت شهروندان و سربازان اسراییلی هدایت کرد.»

لیکود اعلام کرد: لیونی هیچ فرصتی را برای متهم کردن اسراییل و همراهی با محمود عباس و تشکیلات خودگردان از دست نمی‌دهد. این سیاست ضعیفی است که فشار بیشتری بر اسراییل وارد می‌کند تا امتیاز بدهد و عقب‌نشینی کند.

نشریه اینترنتی بازفید، در مطلبی که به‌دلیل نزدیک شدن به انتخابات در سرزمین‌های اشغالی و آغاز کارزار انتخاباتی نخست‌وزیر کنونی رژیم و رهبر حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو نوشته، آورده است: بر پایه آمار ارایه شده ازسوی دفتر حسابرسی دولت رژیم‌صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو تاکنون ۲۵۰هزار دلار کمک‌های مالی برای این کارزار جمع کرده که بیش از ۹۰درصد آن را شهروندان امریکایی اعانه داده‌اند. بررسی آمار کمک‌های مالی سه دوره انتخابات گذشته کارزار نتانیاهو، نیز نشان می‌دهد که۹۰درصد کمک‌های مالی وی ازسوی خانواده‌های متمول امریکایی پرداخت شده است. به نوشته این نشریه بیش از نیمی از این کمک‌ها توسط این سه خانواده ثروتمند امریکایی پرداخت شده است؛ خاندان فالیک صاحبان فروشگاه‌های «دوتی فری» در فرودگاه‌های امریکا، که چهار عضو این خانواده هریک ۱۱هزارو500دلار کمک کردند، خاندان بوک مالکان شرکت جت سپورت سیستم که در زمینه ارایه خدمات پشتیبانی به بدنه و موتور هواپیماهای فعالیت دارند که چهار عضو این خانواده نیز هریک یک هزاردلار اعانه دادند و خاندان شوتن استاین، مالکان فروشگاه‌های پوشاک آمریکن‌ایگل که چهار عضو این خانواده هم هریک 10هزاردلار به این کارزار انتخاباتی کمک کردند. به گفته یکی از مشاوران حزب نتانیاهو، گروه دوستان امریکایی حزب لیکود کار جمع‌آوری کمک‌های مالی از شهروندان امریکایی را برعهده دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر