تداوم حمایت از بیماران خاص

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۹

تسنیم رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج تا پایان سال قطعا ادامه خواهد یافت، افزود: با عنایت مجلس در سال94 این حمایت‌ها ادامه خواهد کرد. دیناروند با اشاره به اینکه به‌دنبال افزایش نرخ ارز قیمت داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج که عمدتا هم وارداتی هستند به‌یکباره دوبرابر شد، تاکید کرد: با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 1800میلیارد تومان در وزارت بهداشت از سال گذشته تلاش شد هزینه پرداختی بیماران در این حوزه افزایش پیدا نکند. این مقام مسوول با بیان اینکه پارسال 180قلم دارو مشمول تفاهمنامه‌یی بود که ما با بیمه‌ها داشتیم، عنوان کرد: باتوجه به پیش‌بینی اعتباراتی که دولت در لایحه بودجه داده است و در راستای کاهش هزینه‌های بیماران سرطانی و صعب‌العلاج برنامه‌هایی طراحی شده که در موقعیت مناسب اجرایی می‌شود. دیناروند با اشاره به اینکه در‌حال‌حاضر حمایتی که از این بیماران داریم 10درصد هزینه ارایه خدمات (فرانشیز) به بیماران است، تصریح کرد: آخرین جمع‌بندی‌ها نیز در این خصوص در حال بررسی است و ممکن است در مرحله بعدی این 10درصد برای برخی بیماران رایگان شود. رییس سازمان غذا و دارو در ادامه با بیان اینکه امسال در زمینه تسهیل درمان بیماران صعب‌العلاج کارهای بزرگی انجام شده است، تاکید کرد: تجمیع انواع حمایت‌ها برای بیماران دیابتی و پیوندی نیز درخصوص دارو، خدمات و تجهیزات پزشکی با همکاری سازمان‌های بیمه‌گر در حال انجام است.

دیناروند با اشاره به اینکه خوشبختانه تعرفه‌های فراگیر (گلوبال) جدید هم تعریف شده و اگر اینها عملیاتی شود بخش خصوصی و خیریه می‌توانند با تعرفه‌های جدید خدمات ارایه دهند، اظهار امیدواری کرد: در سال94 شاهد تحول بزرگی خواهیم بود. وی با بیان اینکه در‌حال‌حاضر تمام نیازهای بیماران پیوندی و دیالیزی با کیفیت ایده‌آل و مطلوب در کشور تولید می‌شود، تاکید کرد: برخی از این تولیدات با برندهای اصلی تولید می‌شوند و خوشبختانه توان صادرات در برخی از این فرآورده‌ها نیز فراهم است.

دیناروند همچنین در پایان به افزایش بیماران نارسایی‌های کلیوی در کشور، اشاره کرد و افزود: در‌حال‌حاضر 25هزار نفر بیمار دیالیزی و 25هزار نفر دیگر هم پیوندی در کشور وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در هشت سال آینده دوبرابر شود به‌همین‌دلیل باید ظرفیت تولیدات مورد نیاز آنها افزایش یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر