حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۹۵

فرودگاه‌ها به مسوولان استانی واگذار می‌شوند

مهر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به زیان ۴۰۰‌میلیاردتومانی فرودگاه‌های کشور در سال گذشته، گفت: وزیر نفت در نامه‌یی از وزیر راه درخواست کرده که ۹فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاه‌ها واگذار کند.

محمدعلی ایلخانی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۴۰۰‌میلیاردتومان در فرودگاه‌های کشور ضرر دادیم، گفت: هر سرمایه‌گذار و مسوول محلی که تمایل داشته باشد، حاضریم فرودگاه‌ها را در اختیارشان بگذاریم. وی با اشاره به اینکه فقط در سه فرودگاه ضرر نمی‌دهیم، اظهار داشت: البته اگر به اندازه سرمایه حساب کنیم، آنها هم زیانده هستند. به‌عنوان مثال، در فرودگاه مهرآباد ۱۲۰۰هکتار زمین داریم که همه آنها را پول دادیم خریدیم و همه سند دارند. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: در این فرودگاه بخشی از اراضی که در اختیار نیروی هوایی است را شرکت فرودگاه‌ها خریداری کرده است و سند داریم، به علاوه اگر ترمینال‌ها و تجهیزات را هم حساب کنیم ضرر می‌دهیم اما در مجموع هزینه‌های جاری کمتر از درآمد است. وی تصریح کرد: ما آمادگی داریم فرودگاه‌ها را در شهرها به مسوولان شهری و استانی واگذار کنیم، ضمن آنکه هزینه‌های سنگین را شرکت فرودگاه می‌پردازد و فقط هزینه‌های جاری را به آنها واگذار می‌کند و معتقدیم که اگر آنها تحویل بگیرند، بهتر از ما می‌توانند موضوعات اقتصادی شهرشان را بشناسند. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: وزیر نفت در نامه‌یی به وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرده که ۹فرودگاه نفت را به شرکت فرودگاه‌ها تحویل بدهد. البته این حرف درستی است و باید یک مجموعه متولی فرودگاه‌داری باشد اما ما ضرر و زیان زیادی را در فرودگاه‌ها دادیم و دیگر شرکت فرودگاه‌ها توان ضرردهی ندارد.


خودروهای وارداتی گران شدند

ایلنا عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو از کاهش عرضه پراید و افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر داد. سعید موتمنی، عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درخصوص وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: باتوجه به کاهش تولید و شماره‌گذاری پراید و افزایش تقاضا در بازار این خودرو با افزایش قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰‌هزار تومانی مواجه شده است. وی تصریح کرد: همچنین از روز گذشته حقوق گمرکی برخی از خودروهای وارداتی افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث رشد قیمت خودروهای وارداتی نظیر محصولات کره‌یی شده است.


تاکسیرانی پیشتاز در طرح جایگزینی خودرو فرسوده

خبرنگاران جوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکسیرانی تهران با واگذاری 2500تاکسی به متقاضیان طرح تعویض پیشتاز در این زمینه در کشور است. سیدجعفر تشکری هاشمی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ارایه وام به متقاضیان طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده در بانک‌های صادرات را یکی از مهم‌ترین مشکلات این طرح در سطح کشور عنوان کرد و اظهارکرد: خوشبختانه این مشکل در تهران با ورود بانک شهر جهت ارایه تسهیلات به متقاضیان مرتفع شده است.

وی رهن سند خودرو دریافتی را تنها شرط بانک شهر جهت ارایه تسهیلات 20‌میلیون تومانی به هر یک از تاکسیرانان ذکر کرد و افزود: هر چند که نحوه پرداخت این تسهیلات از سوی بانک صادرات منوط به معرفی ضامن معتبر است و همین مساله مانع از دریافت تاکسی توسط بسیاری از تاکسیرانان شده اما تلاش خود را در جهت رفع این مشکل و تشریفات اداری نیز به کار خواهیم گرفت.


صدور ۴۲۰‌ هزار بلیت تخفیف‌دار قطار برای مسافران

فارس معاون مسافری راه‌آهن با اعلام تداوم فروش بلیت‌های تخفیف‌دار از سوی شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی در روزهای کم‌تقاضا، از صدور ۴۲۰‌هزار قطعه بلیت تخفیف‌‌دار تا پایان دی سال جاری خبر داد.

سیدمحمد راشدی‌ با اعلام این خبر اظهار داشت: باتوجه به متغیر بودن میزان تقاضای سفر در ایام هفته، شرکت‌های بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی‌ به ارایه تخفیف در روزهایی که تقاضای کمتری وجود دارد‌، اقدام کرده‌اند. وی افزود: میزان تخفیف ارایه شده از سوی این شرکت‌ها بین 5 تا 30درصد بوده است. معاونت مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه این تخفیف‌ها در مسیر خراسان، آذربایجان، شمال، جنوب و جنوب‌شرق بوده است، اضافه کرد: در بازه زمانی اول آذر93 ‌تا 30بهمن93 از مجموع دو‌میلیون قطعه بلیت صادرشده تعداد بالغ بر420‌هزار قطعه بلیت مشمول تخفیف بوده‌اند.


امن‌ترین خط هوایی جهان معرفی شد

ایسنا خط هوایی کانتاس استرالیا به‌عنوان امن‌ترین خط هوایی جهان معرفی شد. وب‌سایت رتبه‌بندی خطوط هوایی جهان طبق روال همه ساله اقدام به معرفی امن‌ترین خط هوایی جهان کرده و این‌بار یک خط هوایی استرالیایی این عنوان را به خود اختصاص داده است. دلیل انتخاب خط هوایی کانتاس استرالیا به‌عنوان امن‌ترین خط هوایی جهان این بوده است که این خط هوایی درطول 94سال فعالیتش یکی از امن‌ترین خطوط هوایی جهان بوده است و هیچ مرگ‌ومیری در پروازهای این خط هوایی گزارش نشده است. نحوه رتبه‌بندی و فاکتورهای درنظر گرفته شده برای رتبه‌بندی توسط این وب‌سایت توسط سازمان حمل‌ونقل هوایی غیرنظامی مورد تایید قرار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر