دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۶

آخرین راه رژیم؛ لیوان هوشمند

مهر سال‌هاست که دغدغه اصلی بسیاری از مردم دو چیز است؛ خوردن غذا و رژیم گرفتن برای فرار از عواقب پرخوری. این‌بار محققان با لیوان هوشمند به دنبال کاهش وزن رفته‌اند. اگر شما به دنبال راهی برای از دست دادن وزن می‌گردید یا فقط می‌خواهید از آنچه که می‌نوشید، آگاه‌تر شوید، یک گزینه جدید و فوق‌العاده برای شما وجود دارد: لیوان هوشمندی به‌نام وسیل. با این لیوان دست مایعات کالری‌دار رو می‌شود و نوشیدنی‌های شیرین هیچ جایی برای پنهان شدن ندارند. وسیل یک فنجان همراه با سنسور است که میزان کالری و مواد مغذی در نوشیدنی را اندازه‌گیری کرده و می‌خواند. این وسیله می‌تواند به شما بگوید که دقیقا چه چیزی در لیوان خود دارید، تعداد کالری‌های موجود در نوشیدنی را اندازه‌گیری می‌کند و توسط یک اپلیکیشن تلفن همراه، در بهینه‌سازی مصرف روزانه و هفتگی‌تان به شما کمک می‌کند.


قلب خوش‌بین‌ها سالم‌تر می‌تپد

ایسنا پژوهش جدید محققان نشان داد انسان‌هایی که خوش‌بین هستند و دید خوشبینانه‌تری نسبت به وقایع زندگی دارند، از سلامت قلبی و عروقی بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه برخوردارند.

محققان در تحقیقی روی افراد مختلف، تغییرات عوامل مداخله‌گر در سلامت بدن مانند فشارخون، توده بدنی، گلوکز پلاسما، میزان کلسترول خون، فعالیت بدنی و استفاده از دخانیات را سنجیدند سپس میزان تغییرات این عوامل را در افراد خوش‌بین و افراد بدبین به زندگی بررسی کردند.

محققان با بررسی اطلاعات شرکت‌کنندگان در این تحقیق دریافتند افرادی که نسبت به وقایع روزانه زندگی خوشبین هستند 50 تا 70درصد نسبت به سایر افراد سالم‌تر بودند. همچنین محققان با بررسی فاکتورهایی مانند اخلاق، سن و میزان عصبانیت در افراد تحت این مطالعه دریافتند که افراد خوش‌بین دو برابر کمتر نسبت به سایر افراد از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند و میزان قندخون و کلسترول در خون آنها تغییرات کمتری دارد.


ایستادن و نشستن صحیح اعتماد به نفس می‌آورد

فارس مطالعات انجام‌شده توسط دانشگاه‌های مختلف امریکا نشان داد؛ صحیح ایستادن، اثرات زیادی در کاهش هورمون استرس و انتشار تستوسترون دارد. باتوجه به مطالعات انجام‌شده توسط دانشگاه‌های مختلف امریکا ازجمله کلمبیا، هاروارد و برکلی، صحیح ایستادن مزایایی روی سلامت فرد دارد؛ نه تنها از کمردرد و گردن‌درد جلوگیری می‌کند بلکه اثراتی در هورمون‌ها نیز می‌گذارد. محققان گفتند: درد ناشی از بد نشستن و بد ایستادن باعث فشار بر استخوان‌ها شده، از تولید هورمون‌هایی که با مریضی مبارزه می‌کنند جلوگیری می‌کند و در عوض هورمون‌هایی تولید می‌شوند که با بیماری مبارزه نمی‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر