فروش کالای بیشتر مفید یا مضر؟

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۵


اکونومیست

حمله به چارلی ابدو- وحشت در پاریس؛ دو برادر به دفتر مجله چارلی ابدو حمله کردند و با این کارشان همچنین به آزادی بیان نیز حمله‌ور شدند.

تحول اقتصاد- نه‌چندان ناامیدکننده؛ اقتصاد خرد که نیروی خود را از داده‌ها دریافت می‌کند، درحال شکل دادن شرکت‌های تکنولوژیکی است. این مساله درس‌هایی را برای اقتصاد کلان دارد که تا به حال تمامی مدل‌های اقتصادی را طراحی کرده و تمام تجلیل‌ها را نیز به‌نام خود داشته است.

تکیه روی کالا؛ کالا مانند حوری می‌ماند، جذاب اما در عین حال خطرناک. وقتی قیمت‌ها بالاست، سیاست‌مدارانی که کشورشان کالا صادر می‌کند خوشحال می‌شوند و درآمدهای به‌دست آمده از کشورهای صادر‌کننده نفت، گاز و معادن فلز را جبران می‌کنند، اما اوضاع همیشه این‌طور نیست.

لیبی- دولت شکست‌خورده بعدی؛ موجی جدید از ناآرامی جهانی درحال شکل گرفتن است و بی‌تفاوتی غرب نیز کمکی به آن نمی‌کند. چهارسال بعد از رویدادی که اکنون طعم تلخ بهار عرب نامیده می‌شود، تقریبا تمامی کشورهایی که در آن شرکت داشتند در وضعیتی بسیار سخت به سر می‌برند.

کنگره جدید امریکا- ساخت‌وساز از بالا انسداد از پایین؛ صد و چهاردمین کنگره ایالات متحده امریکا ممکن است بتواند با رهبری جدید از مجلس قبلی مفیدتر واقع شود، اما شک‌ و تردیدهای بسیاری وجود دارند.

انتخابات سری‌لانکا- لبه چاقو؛ شهروندان سری‌لانکا به‌سوی صندوق‌های رای‌گیری رقابت ریاست‌جمهوری کشورشان حرکت می‌کنند، رقابتی که با ترس و خشونت در برگرفته شده است.

برنامه فضایی چین- آماده پرتاب؛ بعد از چندین دهه نگه داشتن راز و گذر زمان در لایه درونی دولت چین، برنامه مرموز فضایی این کشور بالاخره دارد قدمی در فضای باز برمی‌دارد و آماده عمومی‌شدن بیشتر می‌شود.

رشد اقتصادی آفریقا- نفرین کاهش منابع؟ چندین دهه است که قیمت کالاها رشد اقتصادی قاره آفریقا را شکل داده‌اند. این قاره خانه یک‌سوم منابع معدنی زمین، یک دهم نفت آن و دو سوم منابع الماس آن است، اما حالا رشد آفریقا نیروی خود را از چیزی به غیر از کالا دریافت می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر