سرشماری پرندگان مهاجر در مازندران

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۷۱

مدیرکل محیط‌زیست مازندران از آغاز سرشماری نیمه زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی همزمان با کشورهای همسایه این منطقه در استان خبر داد.

ناصر مهردادی گفت: سرشماری نیمه زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی با هدف جمع‌آوری آمار و اطلاعات دقیق درخصوص تعداد و نوع گونه‌های مهاجر در سایت‌های تالابی استان و نواحی ساحلی دریای خزر از آشوراده تا رامسر انجام می‌شود.

به گفته وی، تالاب‌های استان مازندران ازجمله تالاب بین‌المللی میانکاله و مجموعه دامگاه‌های منطقه فریدونکنار به لحاظ شرایط محیطی و قرارگیری در یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت پرندگان جزو مهم‌ترین زیستگاه‌های زمستان گذرانی پرندگان به لحاظ تنوع گونه‌ها و جمعیت آنان در کشور است. مدیرکل محیط‌زیست مازندران یادآور شد: مهم‌ترین گونه‌های زمستان گذران در تالاب‌های استان مازندران را فلامینگو، قو، غاز، حواصیل، اگرت، پلیکان پا خاکستری، انواع مرغابی و گونه‌های کنار آبزی تشکیل می‌دهند.

درنا، چنگر، خوتکا، اردک سرسفید، اردک بلوطی، قو، غاز، باکلان، کشیم‌ها، ‌حواصیل‌ها، اگرت‌ها، پرستوهای دریایی، سلیم‌ها و کاکایی‌ها با طی هزاران کیلومتر از نواحی سردسیر شمالی به تالاب‌های استان مازندران مهاجرت کرده و نیمی از سال را در این مکان‌ها سپری می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر