ضرورت تکمیل پروژه‌های فولادی با سرعت بیشتر

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۵

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با به‌کارگیری تکنولوژی، صرفه‌جویی، بهره‌وری، استفاده از نیروی انسانی متخصص، راه‌اندازی سیستم حمل‌ونقل مناسب و مدیریت صحیح می‌توان در تکمیل پروژه‌های معدنی سرعت لازم را ایجاد کرد. به گزارش شاتا، نعمت‌زاده در برنامه نشست پایش طرح‌های فولادی (کنسانتره؛ گندله‌ آهن، آهن اسفنجی و شمش) افزود: واحدهای فولادی با به‌کارگیری تکنولوژی و توجه به فرایند تولید و بازدهی امکانات می‌توانند با رقبای خود در خارج از کشور رقابت و محصولات صادراتی تولید کنند. به گفته نعمت‌زاده، خوشبختانه شرکت‌هایی نظیر فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه با تلاش روزافزون خود توانسته‌اند شمش و مقاطع مختلف فولادی را به کشورهای هدف صادر کنند و در این میان به رشد 60درصدی نایل شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل حمل‌ونقل و گرانی انرژی موردنیاز صنعت فولاد ازجمله برق و گاز از مواردی است که همواره نگرانی‌هایی برای این واحدها به‌وجود می‌آورد که با مدیریت صحیح و تلاش دستگاه‌ها می‌توان آن را مدیریت کرد و هزینه‌های تولید را کاهش داد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: راه‌اندازی واحد تحقیقاتی R&D در کنار واحدهای فولادی و معدنی می‌تواند در سرعت‌بخشی به تکمیل پروژه‌ها، راه‌اندازی فازهای مختلف طرح‌های توسعه آنها و بهره‌گیری از دانش فنی روز دنیا و الگوگیری مناسب مفید واقع شود. نعمت‌زاده با بیان اینکه در شرایط امروز کشور کار کردن، سرمایه‌گذاری، تولید و گشایش اعتبار در پروژه‌های دشوار است، افزود: این‌گونه کارهای بزرگ و سخت همواره توسط مردان و زنان بزرگ که به فکر توسعه کشور هستند، محقق می‌شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت بااشاره به اینکه تعامل با صندوق توسعه ملی نیز در راه‌اندازی به‌موقع طرح‌های صنعتی و معدنی راهگشاست، یادآور شد: با کمک از صندوق توسعه ملی به‌طور متوسط روزانه 7الی 8مصوبه همچنین 4 و 5پروژه صنعتی و معدنی سرمایه در گردش تصویب می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کشور با اتخاذ رویکرد توسعه، تولید و صادرات می‌توان کشور را از وضع موجود کنونی خارج کرد. نعمت‌زاده خطاب به صاحبان طرح‌های فولادی یادآور شد: طرح‌های معدنی باید یکدیگر را در جریان پیشرفت طرح‌های در دست اجرای خود مطلع کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: میزان سنجش پیشرفت فیزیکی طرح‌های فولادی باید بر مبنای واقعیات موجود در کشور نظیر مسایل اداری، ساخت داخل، توان فنی، تامین ارز موردنیاز و سایر معیارها و استانداردهای پذیرفته شده جهان صورت گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر