اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۳

کرباسیان: تخلفات گمرکی را کم خواهیم کرد

ایسنا| مسعود کرباسیان درحاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره تخلفاتی که ممکن است در گمرکات در رابطه با برخی کالاهای ممنوعه صورت گیرد، گفت: ممکن است تخلفاتی در گمرک انجام شود به‌عنوان مثال ارزش یا وزن کالا واقعی عنوان نشود که البته با الکترونیکی شدن سیستم‌ها و ایجاد پنجره واحد بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود چون با گردش اطلاعات همه می‌توانند یکدیگر را کنترل کرده و برنامه‌ها به‌صورت شفاف‌تری انجام می‌شود. وی در بخشی از سخنان خود از استعلام آنلاین پروانه‌های گمرکی خبر داده و گفت: این استعلام می‌تواند از هر نقطه‌یی با استفاده از لپ‌تاپ یا حتی از طریق موبایل انجام شود و پروانه‌ها به‌صورت آنلاین استعلام شوند. ما به‌دنبال حذف پروانه‌های کاغذی هستیم و در این همایش نیز خواهش می‌کنم که مسوولان مربوطه نظر قطعی خود را در این زمینه به ما بگویند تا ما در زمینه الکترونیکی کردن پروانه‌های گمرکی هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.


لاهوتی: جلوی واردات کالاهای چینی گرفته شود

ایسنا| مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور خود گفت: آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت در مصاحبه‌یی گفتند؛ مردم از کالاهای خارجی استفاده نکنند جای تعجب دارد که می‌گویید وارد کنیم، تبلیغ کنیم اما مردم استفاده نکنند اگر درست می‌فرمایید کالاهای چینی و کالاهای خارجی و بنجل‌های چینی که از مراجع قانونی وارد می‌شود باید جلوی آنها را بگیریم. مشابه این حرف را در مورد برنج‌های آلوده که وارد کشور می‌شود نیز زده شده است. برنج‌هایی مثل برنج محسن و سایر برند‌هایی که در صداوسیما تبلیغ می‌شود؛ برنج آلوده وارد می‌کنید و تبلیغ هم می‌کنید و می‌گویید اگر مریض شدید شما را با آن یک درصدی که مالیات بر ارزش‌افزوده است، درمان می‌کنیم. لاهوتی به وزیر جهاد کشاورزی نیز برای کاهش تولید محصول ابریشم که در گذشته به 1000تن می‌رسیده اما درحال حاضر به 100تن کاهش پیدا کرده، تذکر داد. او در پایان با بیان اینکه استان گیلان متعلق به همه ملت ایران است از دولت خواست 504میلیارد تومان از درآمدهای استان گیلان که در خزانه باقی مانده به این استان تعلق پیدا کند.


پیش‌بینی رشد اقتصادی 7.2 درصدی چین در 2015

فارس| بانک ارتباطات چین رشد اقتصادی 7.2درصدی را برای اقتصاد این کشور درسال جدید میلادی پیش‌بینی کرد. بانک ارتباطات چین اعلام کرد: اقتصاد چین طی سال‌جاری نیز با مشکل بی‌ثباتی و عدم اطمینان مواجه خواهد بود. این بانک چینی رشد اقتصاد این کشور آسیایی درسال جدید را با درنظر گرفتن تداوم برخی موانع رشد اقتصادی در اقتصاد این کشور و جهان، معادل 7.2درصد پیش‌بینی کرده است. بانک ارتباطات چین اعلام کرد: وضعیت بی‌ثباتی در اقتصاد داخلی این کشور و بازارهای بین‌المللی باعث کاهش سرمایه‌گذاری در این کشور خواهد شد. این بانک همچنین ثبات مصرف و همچنین افزایش صادرات را درسال جدید برای این کشور پیش‌بینی کرد. بانک ارتباطات چین اعلام کرده است که بهبود نسبی اقتصادی در امریکا، رشد صادرات چین را تسریع داده و آن را به هفت درصد درسال 2015 افزایش خواهد داد. این بانک همچنین کاهش سرمایه‌گذاری ثابت، ثبات بازار داخلی، عدم افزایش شدید تورم و قیمت مصرف‌کنندگان در این کشور را طول سال‌جاری در چین پیش‌بینی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر