کوتاه از سیاست‌

۱۳۹۳/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۳۱

هیات‌رییسه جبهه اصلاح‌طلبان انتخاب شدند

رییس جبهه اصلاح‌طلبان از ثبت این جبهه در کمیسیون ماده۱۰ احزاب و برگزاری انتخابات هیات‌رییسه خبر داد.

محمدجواد حق‌شناس رییس جبهه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: پس از ثبت جبهه اصلاح‌طلبان در آذر گذشته در کمیسیون ماده10 احزاب، جلسات این جبهه با حضور اکثریت اعضا در سه هفته متوالی تشکیل و پیرامون راهبردهای فعالیت جبهه در سال جاری و سال آینده بحث و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: در آخرین نشست جبهه اصلاح‌طلبان که در چهارشنبه گذشته برگزار شد، هیات‌رییسه جبهه از 3 نفر به 5 نفر افزایش یافت و این ترکیب تا پایان اردیبهشت سال آینده مسوولیت هیات‌رییسه جبهه را به‌عهده گرفتند.


بررسی لایحه بودجه در شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از بررسی لایحه بودجه سال1394 کل کشور و همچنین اصلاحات قانون کار در جلسه روز گذشته شورای مرکزی این فراکسیون خبر داد.

حسین سبحانی‌نیا اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان درباره لایحه بودجه سال آینده و همچنین نسبت نفت با بودجه، پیشنهادهایی ارایه کردند. نماینده نیشابور در مجلس نهم افزود: واریز درآمدهای حاصل از فروش نفت به حساب ذخیره ارزی و استقراض دولت از آن، از دیگر پیشنهادهای مطرح‌شده در این جلسه بود.


برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس دهم

قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: با فراهم‌آمدن شرایط لازم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به شیوه الکترونیکی برگزار خواهد شد.

حسینعلی امیری افزود: هم‌اینک نیز در تلاش برای فراهم‌آوردن بستر فنی اجرای طرح مذکور هستیم که متعاقبا باید بستر فرهنگی آن در میان مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه انتخابات به شیوه الکترونیکی مطلوب‌تر انجام می‌شود، تاکید کرد: این شیوه انتخاباتی، موجب افزایش دقت و سرعت و نیز به‌صفر‌رساندن احتمال خطا و اشتباه در شمارش آرا خواهد شد.


مدیرمسوول «مهرنامه» مجرم شناخته شد

به‌گفته سخنگوی هیات‌منصفه مطبوعات مدیرمسوول «مهرنامه» مجرم شناخته شد.

علی‌اکبر کساییان در گفت‌وگو با ایسکانیوز افزود: مدیرمسوول «مهرنامه» به ریاست قاضی محمدی کشکولی انجام شد.

وی ادامه داد: اتهام مهرنامه نقل مطالب از گروه‌های منحرف و مخالف به تبلیغ آنها و عدم رعایت قانون مطبوعات به‌اتفاق‌آرا مجرم شناخته شد.

کساییان بیان کرد: همچنین این مجله به‌اتفاق‌آرا مستحق تخفیف دانسته نشد.


ادغام جهادسازندگی با کشاورزی باعث خلأ در کشور شد

معاون بسیج ستادکل نیروهای مسلح، با اشاره به جایگاه جهادسازندگی در دفاع مقدس گفت: با ادغام وزارتخانه‌های جهادسازندگی و کشاورزی، یک خلأ در کشور ایجاد شد و جهادسازندگی هویت اصلی خود را از دست داد.

به گزارش مهر، سردار حسین صالحی‌اصل با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی گفت: «بسیج سازندگی طی این چند سال، کارهای بزرگی انجام داده که خوشبختانه روند رو‌به‌رشدی را در آبادانی و سازندگی کشورمان داشته است؛ به‌نحوی‌که خبرهای بسیار خوبی در رابطه با سازندگی توسط بسیج سازندگی در مجلس و فضای جامعه داشته‌ایم.

آغاز نگارش اساسنامه حزب «رهروان ولایت» توسط اعضای فراکسیون

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه اعضای این فراکسیون مراحل تهیه و تدوین اساسنامه حزب رهروان ولایت را آغاز کرده‌اند، گفت: هنوز درباره «حزب» یا «جبهه» بودن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

حسین سبحانی‌نیا از تهیه اساسنامه «حزب رهروان ولایت» توسط این فراکسیون خبر داد و گفت: تعدادی از اعضای این فراکسیون موضوع تشکیل حزب «رهروان ولایت» را پیگیری می‌کنند که تاکنون جلسات و نشست‌هایی پیرامون این موضوع داشته‌اند.


دلایل کاهش صادرات نفت در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با دلایل کاهش صادرات نفت در کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خانه ملت؛ ندیمی نماینده لاهیجان با اشاره به کاهش صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر گفت: جریان و روند دنیای نفت وابسته به کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات است که سه فرآیند را مورد توجه قرار می‌دهد.

وی افزود: تقاضای نفت در بازارهای جهانی یکی از عواملی است که می‌تواند مورد توجه باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر