کشف سیاره‌های جدید برای زندگی

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۷

واشنگتن پست

مک‌دانل حکم دو سال زندان دریافت کرد؛ قاضی فدرال رابرت اف مک‌دانل، فرماندار سابق ایالت ویرجینیا را به دو سال زندان محکوم کرد؛ با توجه به اینکه مک‌دانل محکوم به فروختن قدرت حاصل از فرمانداری‌اش به یک فرد ثروتمند در ازای تعطیلات تفریحی لوکس و حتی یک ساعت رولکس شده بود این حکم بسیار سبک به نظر می‌رسد.

دفع طغیان جمهوری‌خواهان؛ جمهوری‌خواهان روز سه‌شنبه کنترل کامل کنگره را به‌دست گرفتند اما حتی در آن روز پر از جشن‌های شاد هم رهبران جمهوری‌خواه بار دیگر با این حقیقت روبه‌رو شدند که قدرت‌شان محدودیت‌های بسیاری دارد. ابتدا تهدید وتو از سوی رییس‌جمهوری و بعد هم بروز یک طغیان تاریخی از سوی محافظه‌کاران در خانه کنگره، خطرهایی بود که از همان روز اول چهره کرد. حتی با وجود نقشه‌های گروه جمهوری‌خواه برای کنار گذاشتن جان‌ای بوهنر، سخنگوی کنگره، او موفق به غلبه بر آنها شد و موقعیت خود را حفظ کرد.


نیویورک تایمز

به افتخار یک سیاست‌مدار و بزرگ خاندان؛ مراسم خاک‌سپاری ماریو‌ام کوئومو فرماندار، سابق نیویورک برگزار شد. پسر او یعنی فرماندار اندرو‌ام کوئومو درکنار مادرش در مراسم حاضر شد.

سیاره‌های شبیه زمین بسیار، تلسکوپ‌ها کم؛ تلاش برای تولید تجهیزات بهتر برای کشف حیات خارج از زمین ادامه دارد. کهکشان ما بسیار بزرگ است اما پر از سیاره‌های کوچک نیز هست. ستاره‌شناسان روز سه‌شنبه اعلام کردند که هشت سیاره جدید که دور ستاره‌هایشان می‌چرخند و با آب مایع همخوانی دارند را پیدا کرده‌اند و به این ترتیب با توجه به اینکه تعریف منطقه قابل زندگی یک سیاره چطور باشد و تعداد سیاره‌هایی که ممکن است بتوان در آنها زندگی کرد به یک یا دو جین رسید.

ابولا به رییس سازمان بهداشت جهانی هم صدمه زد؛ مارگارت چن در تلاش کشور چین برای قرار دادن یکی از شهروندان خود در راس سازمان بهداشت جهانی و گسترش بیشتر این کشور پیروز شد. او در سال 2006 با دادن این قول که آفریقا را به‌عنوان دارنده یک چهارم رای‌های لازم برای تعیین رییس سازمان بهداشت در مرکز توجه خود قرار خواهد داد به این پست منصوب شد. اما حالا و با توجه به اینکه ویروس ابولا درحال زیر و رو کردن سه کشور شکننده این قاره است، منتقدان او می‌گویند که توجه بیش از حد به نیازهای شخصی صورت گرفته و چن مسوولیت خود به‌عنوان رییس این سازمان را به خوبی انجام نداده است.


وال استریت ژورنال

سرمایه‌گذاران نگران به سمت خزانه‌داری‌هایشان فرار کردند؛ بازده اوراق قرضه دولتی در کشورهای ایالات‌متحده، آلمان و ژاپن در روز سه‌شنبه کاهش پیدا کرد و باعث افزایش تنش‌های جهانی شد و سرمایه‌گذاران را وادار به فرار از ناآرامی درحال افزایش بازار اقتصادی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر