فروش 2/1 میلیارد دلاری برادوی

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۴۶

برای نخستین بار برادوی موفق شد در یک هفته تعطیلات سال نو، درآمدی بالای 40میلیون دلار کسب کند. بیش از 19 نمایش بزرگ برادوی توانستند هریک بالای یک میلیون دلار کسب کنند و سه نمایش هم‌فروشی بالای دو میلیون دلار را تجربه کردند.

باوجود اینکه نمایش ساحره‌های دنیای «جادوگر آز» با عنوان «نابکار» نتوانست همان فروش سه میلیون دلاری هفته مشابه‌اش درسال 2013 را تکرار کند، اما این نمایش موزیکال موفق شد با کسب بیش از 2.9میلیون دلار در هفته‌یی تعطیلات، در رتبه اول قرار گیرد. نمایش «شیر شاه» هم با فروش بالای 2.8میلیون دلار توانست با اختلافی اندک در رتبه دوم جای گیرد و در عین حال رکورد فروش تئاتر میسنکاف را نیز بشکند. این نمایش موزیکال کمپانی دیزنی افتخار پرفروش‌ترین نمایش برادوی درسال 2014 را از آن خود خواهد کرد و برای دومین بار در رتبه اول قرار می‌گیرد. «شیر شاه» توانست درسالی که به پایان رسید بیش از 100میلیون دلار درآمد کسب کند.

سه نمایش دیگر که همراه این دو، پنج نمایش برتر پرفروش سال را تشکیل داده‌اند. «کتاب مورمان» با فروش 86میلیون دلار، «چکمه‌های پیچ‌خورده» با فروش 68میلیون دلار و «علاء‌الدین» با فروش 59میلیون دلار هستند. این موزیکال دیزنی که ماه مارس کار خود را روی صحنه آغاز کرد، تنها نمایش جدیدی است که توانسته در میان پنج نمایش برتر قرار بگیرد.

درآمد کل سال برادوی با 13.13میلیون بلیت فروخته شده رکوردشکنی جدید را درسال‌های اخیر رقم زده است. این میزان بلیت‌ فروخته شده به معنی درآمدی 1.3میلیارد دلاری در عرصه تئاتر است. این میزان نسبت به 11.58میلیون عدد بلیت فروخته شده و 1.1میلیارد دلار درآمد کل کسب شده درسال 2013 رشد داشته است. محبوبیت رو به رشد صندلی‌هایی با قیمت ویژه نسبت در نمایش‌هایی که بلیت‌هایشان به‌سختی به‌دست می‌آیند، نقش بزرگی در افزایش سود کسب شده داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر