وال‌استریت روی دور ضرر

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۳۰


جهان اخباری که حاکی از رشد کند در بخش خدمات در امریکا بود و نیز تنزل قیمت نفت، باعث شد تا شاخص‌های سهام در امریکا برای پنجمین جلسه متوالی ضرر بدهند.

به‌گزارش رویترز، اخباری که در روز سه شنبه منتشر شد، نشان می‌داد که رشد اقتصاد در سه ماه آخر سال کند بوده است.

آهنگ توسعه بخش خدمات در ماه دسامبر میانه بود و سفارش‌های جدید برای کالاهای صنعتی در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی تنزل کرد.

با این‌همه کارشناسان بازار می‌گویند، هر چند اخبار اقتصادی راضی‌کننده نبود اما به‌نظر می‌رسد همه‌چیز در بازار با قیمت نفت ارتباط داشت. بحث میان فعالان بازار این است که این موضوع چه معنایی دارد و آیا به این معناست که پسرفت و کندی در رشد منتظر اقتصاد جهان است؟ این موضوع به‌ویژه با اخبار اخیر از اقتصاد منطقه یورو و تهدید یونان به خروج از این منطقه تشدید شده است.

به‌این‌ترتیب، شاخص سهام داوجونز 130واحد یا 0.74درصد از دست داد و به واحد17371.64 رسید. شاخص داوجونز در هفته‌های آخر سال2014 رکورد زده بود و برای نخستین بار از واحد18000 عبور کرده بود.

ضرر پیاپی روزهای اخیر باعث شد که مجددا به زیر واحد18000 بلغزد. شاخص استاندارد‌اندپورز، با از دست دادن 18واحد، 0.89درصد از دست داد و به واحد2002.61 رسید.

شاخص سهام تکنولوژی نزدک هم 60واحد از دست داد و در جدول 1.29درصد تنزل کرد و به واحد4592.74 رسید.

شاخص‌های سهام در توکیو پس از یک روز پرنوسان در روز چهارشنبه روز آرام و بدون‌تغییری را پشت سر گذاشتند. کارشناسان معتقدند از آنجایی که تنزل قیمت نفت چشم‌انداز رشد اقتصاد جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، با وجود نفعی که اقتصادهای مصرف‌کننده نفت مانند ژاپن از این کاهش می‌برند، بازار دچار نگرانی می‌شود.

شاخص نیکی فقط 0.1درصد به‌دست آورد و به واحد16885.33 رسید. پس از چهار روز ضرر، این نخستین روز استراحت سهام و به‌دست آوردن سود حداقلی بود. شاخص سهام توپیکس نیز 0.1درصد از دست داد و به واحد1359.80 رسید. در بازار معاملات ارزی، ارزش یورو باز هم تنزل کرد و هر یورو به ازای یک دلار و 18سنت معامله شد. نرخ برابری دلار در برابر ین به ازای هر دلار 119.10ین بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر