اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۴

اصلاح آیین‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات اجاره مسکن

هیات وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی ایران و به استناد ماده (12) قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تصویب کرد و به این ترتیب آیین‌نامه اجرایی نحوه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اجاره مسکن اصلاح شد. به گزارش «تعادل» در ماده (2) عبارت «سیستم بانکی (با رعایت مصوبات شورای پول و اعتبار) تامین می‌شود.» جایگزین عبارت «بانک‌ها و میزان آن در ابتدای هر سال در قالب سهمیه مشخص توسط وزیران عضو کمیسیون اقتصاد هیات دولت تعیین می‌شود.». براساس ماده 4 جدید، سقف فردی قرض‌الحسنه ودیعه مسکن هر سال توسط وزارت راه و شهرسازی جهت پیشنهاد به شورای پول و اعتبار به بانک مرکزی ارایه می‌شود. ماده (6) تبصره‌های آن حذف می‌شود.

بنا بر ماده (7) جایگزین شده و تبصره‌های مربوطه، بانک عامل مکلف است برای حصول اطمینان از وصول مطالبات خود ناشی از اعطای قرض‌الحسنه تامین کافی اخذ کند.


ادعای جدید مالک علاءالدین درست نیست

عضو شورای شهر تهران درخصوص ادعای مالک پاساژ علاءالدین که اعلام کرده برای این کار مجوز داشته است، گفت: درحال حاضر با توجه به اینکه این طبقه غیرقانونی ساخته شده، کار تخریب انجام شد. محمد حقانی در گفت‌وگو با فارس درخصوص تخریب پاساژ علاءالدین گفت: طبقه هفتم این پاساژ به‌صورت خلاف ساخته شده بود. وی با بیان اینکه خود علاءالدین اعلام کرده که برای این کار مجوز داشته است گفت: درحال حاضر با توجه به اینکه این طبقه غیرقانونی ساخته شده، کار تخریب انجام شده است. عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 رای به تخریب این پروژه داده است، گفت: دیوان عدالت اداری هم رأی به تخریب داده است. عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از این موضوع که چرا در زمانی که این طبقه در روز روشن ساخته می‌شده، جلوی آن گرفته نشده است، گفت: باید در همان هنگام ساخت با این موضوع برخورد می‌شد و نمی‌گذاشتند که این یک طبقه اضافی در طبقه هفتم یک پاساژ معروف ساخته شود.


شرایط افتتاح مترو اصفهان

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی کل خط یک تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته، اظهارکرد: با توجه به اینکه فاز اول خط یک مترو اکنون آماده بهره‌برداری است با کمبود واگن روبه‌رو هستیم، بنابراین باید هرچه زودتر ۴ رام دیگر تا پایان سال وارد اصفهان شود. به گزارش «تعادل» جواد شعرباف گفت: خط یک مترو اصفهان از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی (ره) آغاز و از محور چهارباغ عبور کرده و به صفه ختم می‌شود. وی با بیان اینکه خط یک مترو ۲۰ ایستگاه دارد، تصریح کرد: درحال حاضر ۱۰ ایستگاه از خط یک مترو حد فاصل ایستگاه قدس تا چمران آماده بهره‌برداری است. شعرباف با اشاره به اینکه ایستگاه باهنر تا پایان سال تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: ایستگاه مترو شهدا تا اواسط سال ۹۴ و ایستگاه تختی تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


بهره‌برداری از افلاک‌نمای تبریز

شهردار تبریز از افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح افلاک‌نما همزمان با میلادمسعود پیامبراعظم (ص) و امام‌جعفرصادق(ع) خبر داد. به گزارش «تعادل» صادق نجفی خاطرنشان کرد: پروژه افلاک‌نما به‌عنوان نخستین پروژه شهرداری تبریز از سری پروژه‌های مربوط به تقاطع‌های غیرهمسطح مصوب برنامه سال 93 است. وی همچنین هزینه اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح افلاک‌نما را 120میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه شاهد رفع گره ترافیکی و ایمن‌سازی تردد در یکی از پرتراکم‌ترین مسیرهای شرق‌ به ‌‌غرب تبریز خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر