روحیه همکاری در تعاونی‌ها باید تقویت شود

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۸

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روحیه همکاری و توسعه تعامل اقتصادی بین تعاونی‌ها کم است که این وضعیت باید تقویت شود. سیدحمید کلانتری در گردهمایی سراسری مدیران تعاون استان‌های کشور که در بندرعباس برگزار شد، با تاکید بر این مطلب تصریح کرد: همه وظیفه داریم مزیت‌ها و نقش سازنده تعاونی‌ها در کشور را شناسایی و به جامعه معرفی کنیم. هم‌اکنون 600هزار عضو هیات‌مدیره تعاونی‌ها در سراسر کشور هستند که باید اثربخشی تعاونی‌ها در کشور افزایش یابد و تعاونی‌ها در بخشی از حوزه‌ها دارای مزیت نسبی هستند که باید روی بهره‌گیری بهینه از این ویژگی‌ها متمرکز شویم. کلانتری تاکید کرد که باید مدیریت و هم‌افزایی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاونی و اتاق‌های استانی و ارتباط شبکه‌یی را در میان تعاونی‌ها افزایش دهیم.

به گفته معاون امور تعاون، سرمایه اجتماعی مهم‌ترین رکن برای توسعه است و تعاونی‌ها ازجمله بسترهای تقویت سرمایه‌های اجتماعی هستند. معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بخش تعاون دارای مزیت‌های بسیاری است که باید ظرفیت‌های متعدد برای معرفی این بخش به جامعه به حرکت درآید. کلانتری تصریح کرد: یکی از مزیت‌های بزرگ بخش تعاون وجود شبکه بزرگی از تعاونی‌ها در کشور است و حدود 11میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها هستند که می‌توان با استفاده از آن حرکت‌های بزرگی انجام داد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد درون‌زا، گفت: باتوجه به پایین آمدن قیمت نفت باید برای جبران کاهش درآمدهای ارزی به اقتصاد داخلی و درون‌زا توجه کنیم که تعاونی‌ها مهم‌ترین نقش را در این زمینه دارند.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان اظهار کرد: دولت و مجلس تمهیدات قانونی خوبی را برای بخش تعاون داشته‌اند که باید به‌دنبال تخصیص مناسب اعتبارات این بخش و اجرای قوانین مصوب باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر