تالار نقره‌‌ای

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۳

رونق معاملات مواد شیمیایی

روز گذشته تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران درحالی شاهد معامله انواع ماده شیمیایی 14 تولیدکننده کشور بود که 100هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی در تالار صادراتی به‌فروش رسید.

به گزارش روابط عمومی بورس کالا، در این روز و در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی، 9588تن انواع ماده شیمیایی مجتمع‌های برزویه، بندر امام، بوعلی‌سینا، بیستون، تندگویان، خراسان، رازی، شازند، شیراز، فن‌آوران، کارون، کرمانشاه، مارون و شرکت سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران دادوستد شد. مهم‌ترین مواد شیمیایی معامله شده در این روز شامل ارتوزایلین، اسید استیک، اسید ترفتالیک، اسید سولفوریک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، بنزن، جوش‌شیرین، دی اتانول آمین، دی اتیل هگزانول، دی‌اتیل گلایکول، زایلین مخلوط، کربنات سدیم، کریستال ملامین، منو اتیلن گلایکول و منومر وینیل استات است. علاوه بر این 27هزار تن وکیوم باتوم، هشت‌هزار تن انواع لوب‌کات، 2653تن انواع قیر، 1440تن گوگرد و 895تن انواع ماده پلیمری در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی به فروش رسید.

این گزارش همچنین حاکی است در این روز و در تالار صادراتی، درحالی 100هزار تن سنگ‌آهن دانه‌بندی مجتمع سنگان با قیمت پایه 22دلار در هر تن عرضه شد که با استقبال 600هزار تنی مشتریان خارجی مواجه شد و درنهایت به قیمت متوسط 33دلار و یک سنت معامله شد. تالار مذکور همچنین شاهد معامله 10هزار تن قیر 6070 شرکت معماران تجارت آفتاب و 300تن قیر 6070 شرکت پالایش و انرژی شمال غرب آرکا، به‌ترتیب به قیمت‌های 415 و 420دلار در هر تن بود.

شایان ذکر است شرکت ذوب‌آهن اصفهان، 10هزار و 490تن سبد میلگرد، نبشی و ناودانی را به قیمت 16هزار و 800ریال، در تالار محصولات صنعتی و معدنی دادوستد کرد. گروه آلومینیوم نیز شاهد معامله 1400تن شمش هزار پوندی99.5شرکت آلومینیوم المهدی، به قیمت 84هزار و 176ریال بود. براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، معامله حدود 172هزار تن انواع کالا به ارزش بیش 1153میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران ثبت شد.


راه‌اندازی قرارداد آتی شهریور

قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور سال ۹۴ از روز یک‌شنبه (۲۱دی) راه‌اندازی شده و قابل معامله خواهد بود. قراردادهای آتی در نخستین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می‌یابد.

همچنین قیمت پایه قرارداد آتی همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است درصورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و دوباره همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر