معامله پایاپای گاز ایران با برق ارمنستان

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۳


قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل از مبادله گاز و برق با کشور ارمنستان خبر داد و گفت: براساس توافق وزارت نفت، گاز می‌دهیم و سالانه حدود 300مگاوات برق می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل محصولی بااشاره به تبادلات دو کشور ایران و ارمنستان در حوزه گاز و برق گفت: مدت‌ها پیش وزارت نفت قراردادی منعقد کرده که براساس آن به کشور ارمنستان گاز می‌دهیم و توانیر در عوض برق دریافت می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که براساس توافقنامه برق وارداتی در تابستان تحویل گرفته می‌شود؟ گفت: خیر، این حجم برق به‌طور مستمر درطول سال نه فقط در تابستان به کشور وارد می‌شود. به گزارش ایسنا، پیش از این وزیر نیرو نیز از تحویل گاز به ارمنستان و دریافت برق به ازای آن خبر داده بود و گفت: براساس مذاکرات با احداث خط انتقال سوم امکان افزایش ظرفیت تبادل برق میان دو کشور ایجاد می‌شود اما افزایش این تبادل منوط به نتیجه مذاکرات ارمنستان با وزارت نفت خواهد بود. حمید چیت‌چیان افزود: براساس مذاکرات به ارمنستان گاز تحویل می‌دهیم و در برابر برق می‌گیریم. ازسوی دیگر وزیر انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان نیز با تاکید بر اینکه این کشور هر تلاشی را برای عمیق کردن روابط خود با ایران انجام می‌دهد، در اجلاس اخیر مشترک ایران و ارمنستان گفت: ارمنستان اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برای روابط با ایران قایل است و درصدد

دو برابر کردن مبادلات تجاری و انتقال بین دو کشور هست. زاخاریان با ابراز امیدواری نسبت به آغاز احداث خط سوم فشار قوی و بهره‌برداری از آن، پس از دو سال گفت: روابط اقتصادی در مقایسه با سطح سیاسی دو کشور فعلا خیلی پررنگ نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر