مصرف گاز بدون محدودیت پتروشیمی

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۲


معاون وزیر نفت گفت: براساس مذاکره‌های انجام شده با شرکت ملی گاز ایران، مجتمع‌های پتروشیمی فعال در سراسر کشور هم‌اکنون هیچ محدودیتی در مصرف گاز ندارند.

به گزارش شانا، عباس شعری‌مقدم در ششمین اجلاس مدیران عامل شرکت‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که روز گذشته در این منطقه برگزار شد، گفت: خوراک اتان واحدهای پتروشیمی براساس زمانبندی اعلام شده ازسوی شرکت ملی گاز ایران با تکیه بر فازهای اولویت نخست تا مرداد سال آینده افزایش قابل‌توجهی خواهد یافت. وی توسعه نیافتن بخش‌های پایین‌دستی صنعت پتروشیمی را به‌دلیل ارزان بودن قیمت خوراک پتروشیمی‌ها نادرست عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون با هماهنگی دولت در حال اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های پایین‌دستی این صنعت هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با گلایه از مجتمع‌های پتروشیمی فعال در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم‌اکنون به‌دلیل نبود اتحادیه مشترک، شرکت ان‌پی‌سی (NPC) نمی‌تواند از امکانات لازم همچون زمین برای طرح‌های توسعه استفاده کند و آن را دراختیار شرکت‌ها قرار دهد زیرا کمک به یک شرکت خاص سبب نارضایتی شرکت‌های دیگر می‌شود. وی در ادامه به مازاد عرضه نفت در بازار‌های جهانی و عدم اتحاد بین تولید‌کنندگان بزرگ نفت اشاره کرد و افزود: به‌دلیل نبود این اتحاد و کاهش نیافتن تولید هم‌اکنون شاهد افت ٥٠درصدی قیمت نفت در بازارهای جهانی هستیم، البته پشت این کاهش قیمت نفت مسایل سیاسی همچون ضربه زدن به اقتصاد ایران و روسیه وجود دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر