اخبار کلان

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۷۱

افت ارزش هر برگ سهام عدالت

با افت شدید شاخص بورس و کاهش قیمت سهام شرکت‌های بورسی، ارزش هر برگه سهام عدالت با افت مواجه شد. به‌گزارش ایسنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی، رییس سازمان خصوصی‌سازی، گفت: به‌دلیل آنکه بخشی از سهام عدالت هنوز قیمت‌گذاری قطعی نشده است، نمی‌توان گفت ارزش برگه سهم مشمولان درحال‌حاضر چقدر است، اما بدیهی است که با افت شاخص و کاهش قیمت شرکت‌های بورسی که در پرتفوی سهام عدالت حضور دارند، ارزش برگه‌های سهام عدالت نیز کاهش می‌یابد. وی افزود: البته با شاخص بورس نمی‌توان نظر قطعی درخصوص کاهش ارزش سهام عدالت داد، زیرا ممکن است شاخص بورس افت کند اما قیمت سهام شرکت‌هایی که در سبد سهام عدالت هستند رشد کند. به‌گفته پوری‌حسینی در شرایط فعلی که شاخص بورس با افت مواجه شده و قیمت سهام شرکت‌ها کاهش یافته است، قطعا ارزش هر برگه سهام عدالت متناسب با آن کاهش پیدا کرده است، اما میزان این کاهش در زمان آزادسازی مشخص و اعلام می‌شود.


برگزاری نشست فصلی شورای‌عالی اشتغال در بهمن

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست بعدی شورای‌عالی اشتغال در بهمن۹۳ با حضور تمام اعضا خبر داد و گفت: پیگیری مصوبات قبلی این شورا در جلسه بعدی انجام خواهد شد. حسن طایی درباره زمان برگزاری جلسه بعدی شورای‌عالی اشتغال به فارس، اظهار داشت: این جلسه که به‌صورت فصلی برگزار می‌شود، در بهمن تشکیل خواهد شد.

.

مخالفت مجلس با هزینه‌کرد منابع صندوق توسعه‌ ملی

نمایندگان مجلس ماده‌یی از لایحه خروج از رکود را که در مورد نحوه هزینه‌کرد منابع صندوق توسعه ملی بود، حذف کردند. به‌گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با پیشنهاد حذف ماده الحاقی4 موافقت کردند. احمد توکلی گفت: براساس قانون بخشی از درآمدهای نفتی باید به صندوق توسعه ملی برود تا در آینده تبدیل به منابع زاینده شود، اما متاسفانه دولت‌ها عادت دارند که پول نفت را خرج کنند. وی افزود: براساس این ماده الحاقی به دولت اجازه داده می‌شود تا از صندوق منابع توسعه ملی برای بخش‌های دولتی هزینه کند. از طرف دیگر درصورت تصویب این ماده الحاقی، منابع ارزی نفتی به ریالی تبدیل شده و در بودجه مصرف می‌شود که این موضوع موجب افزایش تقاضای استفاده از منابع درآمدی بدون توجه به تولید ملی می‌شود، لذا با تصویب ماده الحاقی4 صندوق توسعه ملی سوراخ می‌شود و قطعا خلاف سیاست‌های کلی و قانونی است.


برگزاری سومین جلسه کارگروه

بررسی رفع موانع تولید

سومین جلسه کارگروه بررسی رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری با حضور معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به‌گزارش شادا، شاپور محمدی با اشاره به لایحه رفع موانع تولید از فرایند بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی خبر داد. وی باتاکید بر تسهیل صدور مجوزها از سوی دولت، گفت: پیگیر تصویب لایحه «ساماندهی مجوزها» در مجلس شورای اسلامی هستیم تا پس از تصویب هر قانون، قوانین اضافی مربوط به صدور مجوزها حذف شود.


تشکیل کارگروه کارشناسی برای اصلاح قانون یارانه‌ها

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس باتاکید بر ضرورت حذف اقشار مرفه از دریافت یارانه نقدی، گفت: در جلسه دولت و مجلس پیشنهاد تشکیل کارگروه کار کارشناسی برای اصلاح قانون هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد که مورد موافقت قرار گرفت. به‌گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، گفت: نحوه تامین جبران کسری بودجه94 و کمک مجلس در عدم افزایش هزینه‌ها در بودجه سال آینده، ازجمله موارد مطرح‌شده در جلسه با تیم اقتصادی دولت بود، همچنین نمایندگان در قالب پیشنهاد، موضوعاتی را عنوان کردند که عمده آن، مربوط به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها بود. وی تصریح کرد: چند پیشنهاد هم در مورد اصلاح قانون هدفمندی مطرح شد که نهایتا پیشنهاد بنده مبنی‌بر تشکیل یک کارگروه کوچک برای کار کارشناسی مورد موافقت شرکت‌کنندگان در جلسه قرار گرفت.


اتمام چهار مرحله بودجه‌ریزی عملیاتی تا سال95

مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: همه فعالیت‌های دستگاه‌ها ذکر شده و در کنار فعالیت‌ها، اهداف کمی آن هم قید شده است. بنابراین مرحله اول و دوم انجام شده و مرحله سوم هم برای بودجه سال بعد اجرایی می‌شود؛ مرحله چهارم بودجه‌ریزی عملیاتی برای سال95 عملیاتی خواهد شد. به گزارش فارس، محمد کردبچه گفت: این صحبت به‌معنای آن نیست که بودجه تبدیل به بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد خواهد شد؛ کشورهایی که خیلی زودتر از ما به‌سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کرده‌اند، بعد از 25سال معتقدند هنوز بودجه‌ریزی عملیاتی کامل نشده است. وی افزود: در سه‌سال اول که این چهار مرحله اجرایی می‌شود، درواقع زمینه و بستر نظام‌ بودجه‌ریزی عملیاتی آماده می‌شود و بعد باید آن را تکمیل کنیم. مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با بیان اینکه مرحله اول و دوم بودجه‌ریزی عملیاتی در لایحه بودجه سال94 عملیاتی شد، گفت: مرحله سوم بودجه‌ریزی عملیاتی در بودجه سال بعد و مرحله چهارم در سال95 اجرایی خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر