کوتاه از سیاست

۱۳۹۳/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۶۴

تبعیض قومیتی خیانت به اسلام است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کاهش قیمت نفت اظهار کرد: اگر حاکمان کشورهای اسلامی به‌جای دامن‌زدن به اختلافات، در تعاملات بر مشترکات تاکید می‌کردند، نفت که سرمایه اصلی کشورهای اسلامی است، این‌گونه بازیچه سیاسی دیگران نبود. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ادامه اختلافات را برای هر مجموعه‌یی مخل دانست و در ادامه گفت: تبعیض بین قومیت‌های متعدد ایرانی را خیانت به مکتب اسلام، مذهب تشیع و ایران اسلامی دانست و گفت: ایران برای همه ایرانیان و برای همه قومیت‌های ملی و مذهبی است و هیچ‌کس حق ندارد با تحریک و تبعیض، موجبات ناراحتی مردم را فراهم کند.


مصوبه‌ای برای فرودگاه‌ها

با تصویب هیات‌وزیران ۲درصد از بهای سوخت هواپیماها که توسط شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش پرداخته می‌شود از این‌پس به شرکت فرودگاه‌های کشور اختصاص می‌یابد.


بیمه زنان خانه‌دار شرط ضمن عقد شود

شهیندخت مولاوردی معاون رییس‌جمهور در امور زنان درباره بیمه زنان خانه‌دار گفت: کارشناسان راه‌های مختلفی را در مورد بیمه زنان خانه‌دار مطرح کردند. این لایحه به دفتر رییس‌جمهور رفته و برای پیگیری ارجاع داده شده که در این لایحه چهار مورد را به‌صورت موازی پیش‌بینی کرده‌ایم که هر مورد به نتیجه نرسید به شکل دیگری اقدام شود. همچنین به وزارت دادگستری نیز پیشنهاد دادیم که به‌صورت شروط ضمن عقد می‌توانیم در دفترچه‌های عقد توافقی را مبنی بر بیمه زنان خانه‌دار ذکر کنیم. حتی در‌صورتی‌که این امکان مهیا نشد می‌توان در قبال بذل مهریه و تقلیل آن که اکنون برخی از زوج‌ها بعد از ازدواج در قبال شراکت مالی یا امور دیگر انجام می‌دهند را به این موضوع تعمیم دهیم و بذل یا تقلیل مهریه را در قبال بیمه زنان خانه‌دار و تقبل همسر برای پرداخت هزینه ماهانه بیمه قرار دهیم.


انتخاب رییس جدید هلال‌احمر

رییس‌جمهوری در حکمی «سیدامیر محسن ضیایی استرآبادی» را به‌عنوان رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. پیش از این محمد فرهادی، وزیر علوم در این سمت فعالیت می‌کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر