بازیابی فایل‌های پاک شده

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۷


تعادل گاهی فایل‌های ضروری و مهم در برخی اوقات به علت اشتباه کاربر، ویروسی شدن و سایر اتفاقاتی که بی‌مقدمه و ناگهانی بروز می‌کنند، حذف می‌شوند و معمولا کاربران برای بازیابی آنها از نرم‌افزارهای Recovery استفاده می‌کنند. اما این برنامه‌ها اولا کاربری چندان آسانی ندارند و دیگر اینکه خودشان خیلی قابل اعتماد نیستند. با این وصف بهتر است به جای استفاده از این برنامه‌ها، روش زیر را امتحان کنید.

از Control Panel > System and Security > System

سپس در سمت چپ پنجره ظاهر شده، روی گزینه System protection کلیک کنید.

در تب System protection و در قسمت protection setting درایو مورد نظر خود را برای فعال کردن این قابلیت انتخاب کرده و روی دکمه Configure کلیک کنید.

در این پنجره شما با انتخاب گزینه اول«Restore system settings and previous version of files » می‌توانید علاوه بر فعال کردن قابلیت Previous Version برای یک فایل، قابلیت Restore (بازیابی) کردن تنظیمات این درایو را توسط System Restore ویندوز نیز فعال کنید و با گزینه دوم «Only restore the previous version of files» فقط قابلیت Previous Version برای یک فایل را فعال ‌کنید.

یکی از دو گزینه اول را به دلخواه انتخاب کنید سپس از قسمت Disk Space Usage یک مقدار دلخواه از هارددرایو خود را برای این قابلیت اختصاص دهید. درنهایت پس از انجام تنظیمات پنجره را OK کنید سپس در صورت نیاز، این تنظیمات را برای درایو دیگر سیستم که می‌خواهید این ویژگی را داشته باشد، فعال کنید. حال برای استفاده از قابلیت previous version کافی‌است روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک راست و گزینه Restore previous version را انتخاب کنید. در پنجره ظاهر شده شما می‌توانید نسخه قبلی یک فایل و پوشه دور طول هفته، ماه یا سال گذشته مشاهده کنید، حالا شما می‌توانید به‌راحتی نسخه مورد نظر خود را انتخاب سپس از طریق گزینه‌های Open، Copy یا Restore آن را باز، کپی یا بازیابی کنید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر