مخالفت‌های جدید با واعظی

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان دلایل غیرقانونی بودن اقدام وزارت ارتباطات درباره اعطای مجوز به اپراتورها برای راه‌اندازی نسل سوم موبایل، گفت: در این یک‌سال، اعضای شورا تقریبا در سکوت خبری بودند تا دولت جدید مستقر شود و تلقی سیاسی کاری نشود اما با اقداماتی که وزارتخانه انجام داده است، نمی‌توان دیگر سکوت کرد. علیرضا شاه‌میرزایی به خبرگزاری مهر گفت: درباره این‌که آیا اعطای مجوز نسل سوم و بالاتر موبایل به اپراتورها غیرقانونی است یا خیر گفت: قطعا این کار غیرقانونی بوده است.

وی افزود: موضوع عدم تدوین و تصویب نهایی پیوست فرهنگی تنها یکی از دلایلی است که براساس آن نباید مجوز نسل بالاتر موبایل به اپراتورها داده می‌شد. به گفته وی؛ دلایل متعددی برای این موضوع از سوی دبیر شورا خطاب به‌وزیر ارتباطات ارایه و این کار غیرقانونی اعلام شده است. اما وزیر ارتباطات پاسخی نداد و هیچگونه توجهی نکرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: اعضای شورای عالی هیچگاه با اصل اینترنت پرسرعت مخالفت نداشته‌اند و این غیرقانونی بودن که گفته شده است، مربوط به اصل نسل سوم نیست. اصل کار کاملا به‌نفع کشور است و مشکلی ندارد. ولی عملکرد وزارت ارتباطات غلط است چون بدون آن‌که زحمتی بکشند و پیش شرط‌های آن را فراهم کنند، فقط پول می‌گیرند و مجوز می‌دهند. نگاهی که تمام مصوبات شورا و اسناد بالادستی شورا به‌فضای مجازی و پهنای باند پرسرعت دارد، نگاه فرصت محوری است.

وی افزود: برای ارایه اینترنت پرسرعت در همه جای دنیا پیش شرط‌هایی رعایت می‌شود. به‌عنوان مثال کنترل والدین بر فرزندان و کنترل افراد

زیر 18 سال در همه جای دنیا حتی در کشورهای لاییک نیز وجود دارد. شما می‌توانید به اپراتور مراجعه کنید و بر فعالیت فرزند خودتان نظارت کنید. این امکان هنوز در کشور ما وجود ندارد. مسوولان وزارت ارتباطات تنها زحمتی که کشیدند این است که همان مجوزی که چند سال قبل بوده را کپی کردند و یک نسخه برابر با اصل به اپراتورهای موجود داده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر