رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۹

کاهش امید به رشد قیمت فولاد

در آخرین نظرسنجی استیل‌ایندکس از بازارهای فولاد دنیا، ١٠‌درصد از شرکت‌های حاضر، از امریکای‌شمالی در انتظار افزایش قیمت فولاد در سه ماه آتی بودند که هفته قبل ٢٠‌درصد بود. ٥٠‌درصد نیز افت قیمت را برآورد کردند. بین اروپایی‌ها موافقان پیش‌بینی رشد قیمت از ١٧‌درصد به ١٢‌درصد کاهش یافت و ٥٩‌درصد ثبات قیمت را ممکن دیدند. ١١درصد از حاضرین در نظرسنجی از سطح جهان نیز رشد قیمت و ٤٦درصد کاهش آن را پیش‌بینی کردند. بین اروپایی‌های حاضر در نظرسنجی ٢٩‌درصد رشد در فروش و ٥٩‌درصد ثبات آن را پیش‌بینی کردند. در امریکا ٦٠‌درصد رشد تقاضا و ٤٠‌درصد ثبات آن را ممکن دیدند. در سطح جهان نیز موافقان رشد تقاضا از ٣١‌درصد به ٣٤‌درصد رسید و ٤٩‌درصد همچون هفته قبل ثبات تقاضا را برآورد کردند.


آخرین خبر‌ها از بازار ورق

روزهای گذشته فولادسازان ترک سعی داشتند قیمت ورق گرم در بازار داخلی را بالای ٥١٠ دلار هر تن درب کارخانه نگه دارند در‌حالی‌که قیمت پیشنهادی سی‌آی‌اس در ماه دسامبر روندی نزولی داشته است. قیمت پیشنهادی ورق گرم در هفته پایانی سال ٥١٠ تا ٥٢٥ دلار هر تن درب کارخانه بوده و عرضه‌کننده‌ها درمقابل قیمت‌های پایین‌تر مقاومت کردند. قیمت‌های صادراتی باتوجه به رکود تقاضا ٥ تا ١٠دلار پایین‌تر بود. قیمت پیشنهادی ورق گرم سی‌آی‌اس به ترکیه نیز اخیرا ٤٤٥ تا ٤٧٠دلار هر تن شنیده شد و حجم معاملات ناچیز بوده است.


ثبات بازار قراضه امریکا

آخرین قیمت قراضه کانتینری غرب امریکا به تایوان ٢٧٥دلار هر تن بوده و سایر خریداران آسیایی در ٢٧٥ تا ٢٨٠دلار هر تن پیشنهاد دریافت کرده‌اند. دو هفته قبل قیمت قراضه کانتینری امریکا در تایوان ٢٠دلار افت داشته به ٢٧٠دلار هر تن رسید و پس از آن در ٢٧٥ دلار ثبات یافت. قیمت پیشنهادی قراضه امریکا به ترکیه در دسامبر ٢٠دلار رشد داشته است. در‌حالی‌که در بازار داخلی امریکا اواسط دسامبر نسبت به اوایل ماه تا ٣٠دلار هر تن بالاتر بود. آخرین قیمت قراضه کانتینری سنگین کلاس‌1و2 صادراتی امریکا ٢٥٠ تا ٢٥٥دلار هر تن تحویل کنار کشتی شنیده شده است.


بازار مقاطع به‌دنبال رشد

قیمت میلگرد صادراتی سی‌آی‌اس این هفته ٤٣٥ تا ٤٤٥دلار هر تن و مفتول ٤٥٥ تا ٤٦٠دلار هر تن بوده است. تنها یک کارخانه میلگرد را ٤٣٠دلار پیشنهاد می‌داد که آن‌هم با پیش‌پرداخت کامل بود.

کارخانه‌ها می‌دانند برای جلب‌توجه خریداران باید ١٠ تا ١٥دلار ارزان‌تر پیشنهاد بدهند ولی هنوز سعی دارند قیمت را بالا ببرند. بعید است تا اواسط ژانویه معامله چندانی صورت بگیرد. آخرین معاملات میلگرد قبل از تعطیلات سال نو در ٤٢٠ تا ٤٢٥ دلار هر تن نهایی شد و مفتول نیز در ٤٣٥ تا ٤٤٥ دلار هر تن فروخته شد. در دسامبر قیمت مقاطع تحت تاثیر قیمت پایین قراضه و سقوط ٦٨دلاری بیلت قرار گرفت. قیمت بیلت اوایل دسامبر ٣٩٠دلار هر تن شنیده شد که در نوامبر ٤٥٨دلار بود. همچنین اواسط دسامبر قیمت میلگرد در بازار داخلی روسیه ٣٤٧ تا ٣٥٣دلار هر تن تحویل مسکو شنیده شده که از قیمت بیلت سی‌آی‌اس در آن زمان پایین‌تر بود.


بازار میلگرد ترکیه در رونق

تولید‌کنندگان میلگرد در ترکیه قیمت‌های صادراتی را بالا نگه داشته‌اند تا از بهبود بازار قراضه در دسامبر تبعیت کرده باشند. آخرین قیمت پیشنهادی میلگرد صادراتی ترکیه ٥١٠ تا ٥٢٠دلار هر تن بوده و در ٥١٠دلار معاملاتی صورت گرفت. فعالان بازار معتقدند دسترسی به ٥٠٠ تا ٥٠٥ دلار هر تن در شرایط فعلی امکان‌پذیر است. آخرین قیمت قراضه وارداتی سنگین کلاس١و٢ خلوص80-2٠ در ترکیه ٣١٨دلار هر تن بوده، اختلاف قیمت قراضه و میلگرد را به ١٨٧دلار رساند که به‌معنای سوددهی برای تولید‌کننده‌های میلگرد است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر