چین نسل ببر را به خطر انداخته

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۷


واشنگتن پست

پرورشگاه‌های ببر چین عامل به خطر افتادن گربه‌های وحشی؛ با صدای بلند موسیقی چهار ببر به ترتیب وارد صحنه می‌شوند و درحالی که روی پنجه‌هایشان ایستاده‌اند از توریست‌ها درخواست غذا می‌کنند. در بخشی دیگر مایع تقویت‌کننده استخوان ببر فروخته می‌شود. اینجا یکی از بزرگ‌ترین پرورشگاه‌های ببر چین است که تبدیل به بخشی از صنعتی بزرگ و پردرآمد شده است. اما هواداران حقوق حیوانات می‌گویند این صنعت خطر انقراض این حیوان خارق‌العاده در طبیعت وحشی را موجب شده است.

مبارزات عراق به نیروهای امریکایی نزدیک‌تر می‌شود؛ در غرب منطقه انبار عراق بیش از 300 سرباز امریکایی سر پست‌های خود ایستاده‌اند. این پایگاه نظامی درست در مرکز نبردی سخت بین نیروهای عراقی با پشتیبانی مبارزان قبیله‌یی و نیروهای مسلح داعش قرار دارد.

وال‌استریت ژورنال

اوباما به قانون‌گذاران اتکا می‌کند؛ کاخ سفید تصمیم گرفته تا بر اتکای رییس‌جمهور باراک اوباما بر نقشه‌های قانون‌گذاران حساب کند و سرمایه‌گذاری بیشتری را روی استراتژی‌های قانون‌گذاری سیاست‌های کلیدی در مجلس کنگره‌ جدید که توسط جمهوری‌خواهان کنترل می‌شود انجام دهد.

مشکلات خارجی اقتصاد امریکا را به آزمایش می‌کشد؛ اقتصاد ایالات‌متحده در قوی‌ترین حالت خود در حداقل یک دهه گذشته و به‌عنوان قدرتمندترین کشور صنعتی جهان وارد سال میلادی جدید شد. سوالی که باقی مانده این است که آیا این قدرت می‌تواند به کشورهای دیگر جهان نیز در مشکلات اقتصادی‌شان کمک کند یا خیر.

نیویورک تایمز

فرماندار، پدر فرماندار و نور راهنمای لیبرال؛ ماریو‌ام. کوئومو که سه دوره به‌عنوان فرماندار نیویورک خدمت کرد و با حضور قاطع خود، دفاع پرحرارتش از لیبرالیسم و حدس‌های زده شده درباره شرکت کردنش در انتخابات ریاست‌جمهوری توجه کشور را به خود جلب کرد، روزی که پسرش اندرو دومین دوره خود به‌عنوان فرماندار را آغاز کرد از دنیا رفت.

تفاوت‌نظر دکترهای متخصص ابولا درباره درمان‌های درون رگی؛ استفاده از محلول‌های درون رگی برای مبارزه با ویروس ابولا در غرب آفریقا یکی از تکنیک‌های مورد استفاده استاندارد است، اما متخصصان پزشکی شدیدا سر تاثیرگذاری این روش تفاوت نظر دارند و به گفته بعضی استفاده از این روش دکترها و پرستارهایی که از کار بیش از حد خسته هستند را در معرض خطر قرار می‌‌دهد و در بعضی موارد استفاده بدون دقت از آن ممکن است باعث مرگ بیماران شود.

گاردین

برنامه‌های خدمات سلامت شبانه‌روزی؛ بسیاری از دکترهای بریتانیایی هشدار داده‌اند که برنامه‌های جدید مبنی بر 24 ساعته کردن خدمات درمان سازمان خدمات سلامت همگانی بریتانیا (ان‌اچ‌اس) هدر دادن منابع حیاتی خواهد بود و با کاهش دادن کیفیت خدمات سلامت در طی هفته ممکن است باعث به خطر افتادن امنیت بیماران نیز بشود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر