دیپلماسی

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۲

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در یمن

سفیر ایران در صنعا بر مواضع تهران در ایجاد وحدت میان یمن شمالی و جنوبی تاکید کرد. سیدحسین نیکنام در دیدار با عبدالعزیز بن حبتور، استاندار عدن به بررسی فرصت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ایرانی در شهر عدن و مناطق آزاد آن پرداخت و بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی میان ایران و یمن و گسترش آن در چارچوب «یمن قوی و یکپارچه» همچنین ایجاد وحدت در یمنی‌ها (شمالی و جنوبی) تاکید کرد. بنا بر گزارش نیوز یمن، نیکنام در این دیدار آمادگی تهران را برای پاسخگویی به درخواست‌های دولت یمن در حمایت از این کشور در ایجاد کارخانه‌های تولید برق، سیمان و دارو اعلام کرد. وی همچنین به آمادگی تهران برای بررسی نیازهای شهر عدن در تمامی پروژه‌های خدماتی و سرمایه‌گذاری همچنین حمایت از آن در زمینه‌های مرتبط با تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های ایرانی اشاره کرد.


اشتباه استرات‍ژیک عربستان

معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رویترز، سکوت عربستان از 6 ماهه گذشته تاکنون در جلوگیری از کاهش قیمت نفت را یک اشتباه جدی و استراتژیک خواند و تاکید کرد که این مساله آثار منفی بر همه کشورهای منطقه خواهد داشت. حسین امیرعبداللهیان افزود: کاهش قیمت نفت به کشورهای خاورمیانه لطمه خواهد زد مگر آنکه عربستان برای خنثی کردن این روند نزولی قیمت، اقدامی را انجام دهد. قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به کمتر از 55دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین حد در پنج سال و نیم گذشته است. وی افزود: کاهش قیمت نفت دلایل زیادی دارد اما عربستان سعودی می‌تواند برای ایفای نقشی سازنده در این وضعیت اقداماتی را انجام دهد.


دعوت ایران از نخست‌وزیر قطر

پیام دعوت معاون اول رییس‌جمهوری کشورمان از نخست‌وزیر قطر تسلیم وی شد. محمدجواد آسایش، سفیر کشورمان در دوحه در جریان دیدار با شیخ عبدالله بن ناصربن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر قطر پیام دعوت کتبی معاون اول رییس‌جمهور کشورمان از نخست‌وزیر قطر برای دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران را به وی تسلیم کرد. در این پیام اسحاق جهانگیری بااشاره به روابط رو به گسترش دو کشور، از شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست‌وزیر کشور قطر برای انجام دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت به‌عمل آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر