تعرفه‌های تلفن همراه متعادل می‌شود

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۰

وزیر ارتباطات درباره تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت گفت: کسی نگفته که قصد افزایش این تعرفه‌ها را داریم بلکه ما می‌خواهیم تعرفه‌ها متعادل شود.

محمود واعظی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که باتوجه به تاکید دولت یازدهم به‌ویژه وزیر ارتباطات مبنی بر بالا نرفتن تعرفه‌های ارتباطی و فشار نیامدن به مردم همچنان به‌نظر می‌رسد در این دولت بیشترین امتیازات برای اپراتورها درنظر گرفته شده و اپراتورها نه‌تنها مجاز به ارایه خدمات نسل‌های بالاتر که منجر به سوددهی بیشتر برای آنها می‌شود، شده‌اند بلکه براساس مجوز‌های وزارت ارتباطات درنهایت توانسته‌اند تعرفه‌های مختلف خود را افزایش دهند، اظهار کرد: اینکه ما مجوز ورود به نسل‌های بالاتر ارتباطی را به اپراتورها داده‌ایم اگرچه امتیازی برای آنها محسوب می‌شود و کار آنها وسعت پیدا می‌کند اما در حقیقت با ارایه این مجوزها قصد ما آن است که برای مردم امکانی ایجاد شود که از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب نماند و از خدماتی که در کشور‌های دیگر استفاده می‌شود مردم ایران نیز استفاده کنند.

در حال حاضر تعرفه‌های مخابرات به‌گونه‌یی است که مشترکان برای استفاده از تلفن ثابت در درون استان تنها دقیقه‌یی 30ریال پرداخت می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: اکنون هم کسی نگفته که می‌خواهیم تعرفه‌های تلفن ثابت را گران کنیم و درواقع برنامه ما آن است که این تعرفه‌ها متعادل شوند.

در دوره‌یی پیش از این قرار بر اجرای طرح هم‌کدسازی بود و مخابرات به‌شدت با این موضوع مخالفت می‌کرده و این‌گونه اعلام می‌کرد که با اجرای این طرح متضرر می‌شود، اما ما خواستیم مردم طعم شیرین هم‌کدی را بچشند تا پس از یک دوره 6ماهه بار دیگر در تعرفه‌های تلفن ثابت تجدید‌نظر و بازنگری صورت بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر