پاسخ‌های متعدد به نامه هسته‌ای ظریف

۱۳۹۳/۱۰/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۴۵

معمولا زمانی که منابع رسمی بنا به دلایل گوناگون ترجیح می‌دهند، اظهارنظر رسانه‌یی نداشته باشند، پای منابع آگاه به میان رسانه‌ها باز می‌شود. حالا ردپای این منابع آگاه به پرونده هسته‌یی باز شده است. کمتر از یک ماه پیش محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان در یک اقدام ابتکاری طی نامه‌های جداگانه‌یی به همتایان خود در کشورهای مختلف جهان مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مذاکرات هسته‌یی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه درباره ابعاد تازه‌یی از بازتاب‌های جهانی این نامه گفت: آقای ظریف اواسط ماه گذشته نامه مهمی به وزیران خارجه کشورهای دیگر به‌غیر از رژیم صهیونیستی ارسال کردند که این نامه به دلایلی بعد از دو هفته از ارسال آن در رسانه‌ها منتشر شد.

این منبع در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون به این نامه پاسخ داده شده است یا خیر گفت که چندین وزیرخارجه ازجمله وزیران خارجه عربستان و روسیه به این نامه پاسخ رسمی داده‌اند. برخی وزارت خارجه‌ها نیز در اروپای شرقی و امریکای لاتین در پاسخ به این نامه بیانیه عمومی صادرکرده‌اند.

این منبع آگاه همچنین اضافه کرد: طرف‌های مقابل در پاسخ‌های‌ خود ضمن تقدیر از اقدامات ایران ابراز امیدواری کرده‌اند که ایران و کشورهای (1+5) هرچه زودتر به توافق دست پیدا کنند و تاکید کرده‌اند که این توافق می‌تواند اهمیت بسزایی برای جهان و منطقه داشته باشد. وی اظهار کرد: پاسخ‌های داده شده به این نامه نشان می‌دهد که اعضای جامعه بین‌المللی بر حقانیت مواضع جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌یی اذعان دارند و رسیدن به توافق برد، برد را برای همه طرف‌ها قابل دسترس قلمداد کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر