معامله 14هزار تن مواد پتروشیمی

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱


تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی دیروز شاهد معامله انواع مواد پتروشیمی 13تولیدکننده کشور بود. انواع مواد شیمیایی و پلیمری مجتمع‌های پتروشیمی اروند، اصفهان، ایلام، آبادان، بندرامام، بوعلی سینا، پارس، تندگویان، خراسان، شیراز، کارون، کرمانشاه و شرکت پلیمر کرمانشاه در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی دادوستد شد. از جمله مواد پتروشیمی معامله شده در تالار مذکور می‌توان به استایرن منومر، کریستال ملامین، آروماتیک سنگین، آمونیاک، پارازایلین، پلی‌اتیلن، پلی بوتادین رابر، اوره صنعتی، TDI و سود کاستیک اشاره کرد.

همچنین دیروز در معاملات اکثر محصولات رقابتی در تالار رخ نداد، به نوعی می‌توان گفت سکوت دیروز تالار پتروشیمی، معاملات را از هیجان دور کرده بود. در گروه پلیمری‌های، 680 تن محصول روی تابلوی عرضه رفت که در نهایت 519 تن از کالاهای این گروه مورد معامله قرار گرفت. همچنین بررسی جزیی‌تر معاملات نشان می‌دهد که کالا‌های پلیمری در 18نوبت معاملاتی عرضه شد که تنها 8محصول مورد معامله قرار گرفت. از سوی دیگر گروه شیمیایی هم مشابه گروه پلیمری، روز خود را با داد و ستد‌های نه‌چندان جذاب پایان داد. به‌طوری که در مقابل عرضه 3147 تنی محصولات، تقاضای 1546 تنی در سیستم معاملات ثبت شد و در پایان 1436 تن محصول معامله شد. از سوی دیگر می‌توان یکسان بودن قیمت پایه و فروش را عاملی برای از بین رفتن رقابت این گروه عنوان کرد. این در حالی است که انواع کالا گروه شیمیایی محصولات پتروشیمی در 24 نوبت معاملاتی عرضه شد، اما در نهایت

20 محصول مورد داد و ستد قرار گرفت. در گروه قیر هم 5179 تن انواع قیر شرکت‌های نفت جی و نفت پاسارگاد معامله شد. به‌طوری‌که در مجموع 26750 تن قیر در تالار صادراتی و داخلی عرضه شد که 2500 تن قیر 6070 شرکت‌های آذر دوام یول و بام گام عایق ارومیه در تالار صادراتی به فروش رسید و یک هزار و 179 تن نیز در تالار داخلی دادوستد شد. در مجموع، حدود 14هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از 191میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر