اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۱

راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان

ایسنا سعیدبن صالح‌الکیومی، رییس اتاق بازرگانی عمان گفت: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات نبود گفت‌وگوی صمیمانه و جدی بین تجار ایرانی و عمانی است، باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با اتاق بازرگانی ایران، از اتاق مشترک ایران و عمان در آینده حمایت جدی خواهد شد. رییس اتاق عمان افزود: مواردی بین روابط اقتصادی ایران و عمان وجود دارد که عمده مشکلات از سوی دولت عمان بوده است و تبادلات تجاری که با عمان صورت خواهد گرفت، باید تعریف شده و مشخص باشد تا موجب آسیب‌های اقتصادی برای دو کشور نشود.


هزینه ایجاد شغل در اصناف یک‌پنجم صنعت

ایلنا شهباز حسن‌پور رییس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی گفت: آنگونه که باید به نقش اصناف در کشور اهمیت داده نشده اما ایجاد بانک اصناف برای حمایت از تولیدکنندگان ضروری به نظر می‌رسد. او تاکید کرد: برای تخصصی کردن امور در مجلس فراکسیون اصناف راه‌اندازی شد تا بتوانند نمایندگان که اغلب از نخبگان اصناف هستند در آن به‌عنوان مشاور شرکت کنند. وی افزود: درحال حاضر یکی از بحث‌های مهم در مقاوم‌سازی کشور اقتصاد مقاومتی است که این موضوع محقق نمی‌شود مگر با مشارکت همه مردم.


‌راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی ایران به عمان

ایسنا ضرابی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: قرار شد در هفته آینده مذاکراتی با کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام دهیم و خط مستقیم کشتیرانی ایران به عمان را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: اتاق مشترک ایران و عمان به خاطر اهمیت کشور عمان در سال گذشته ایجاد شد و درحال حاضر 185عضو دارد و تعدادی از شرکت‌های کرمانی عضو این اتاق هستند.


اعضای انجمن نظارت برانتخابات اتاق تهران

صدای اقتصاد براساس حکمی از سوی غلامحسین شافعی، رییس اتاق ایران، محمدمهدی بهکیش، محسن محبی، حسین نقره‌کارشیرازی و محمدرضا خباز به عضویت در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی منصوب شده‌اند. درحال حاضر بهکیش دبیرکلی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی را برعهده دارد. حسین نقره‌کارشیرازی نیز دبیرکلی اتاق ایران را برعهده دارد. همچنین محسن محبی در بخش حقوقی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی حضور دارد. محمدرضا خباز نیز باسابقه نمایندگی مجلس و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در این هیات خواهد بود. هیات نظارت پنج عضو دارد که یک عضو دیگر به حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت منصوب خواهد شد. این هیات مسوولیت برگزاری انتخابات اتاق تهران و همچنین نظارت برصلاحیت کاندیداهای این انتخابات را برعهده دارد. تصمیمات این انجمن به لحاظ قانونی اجرایی است و نهادی بالادستی‌تر از این هیات در انتخابات اتاق دخالت ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر