سرنوشت جوانان، همچنان خاکستری

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۹

رییس‌جمهور در حکمی که به محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان داد باردیگر بر توجه ویژه دولت به موضوع جوانان تاکید کرد. براساس این حکم وزیر ورزش و جوانان به سمت دبیر شورای‌عالی جوانان منصوب شد. شورایی که پیش‌بینی می‌شود بتواند درنهایت موضوع جوانان را از بن‌بست چند‌ساله خارج کند. از طرفی تقریبا از یک‌سال گذشته تاکنون موضوع جدایی جوانان از ورزش قوت گرفته و در این خصوص نظرات مختلفی وجود دارد. تا‌جایی‌که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهارنظر کرده‌اند اما تمام این بحث‌ها تاکنون نتیجه خاصی دربر نداشته است. تمام مسوولان مرتبط با این موضوع تاکید می‌کنند که نباید عجولانه تصمیم‌گیری کرد و بهای یک اشتباه یعنی ادغام ورزش و جوانان را با اشتباهی دیگر پرداخت.

اما چند روز پیش، سیدرضا صالحی‌امیری، یکی از اعضای شورای راهبردی امور جوانان اعلام کرده که جدایی جوانان از وزارت ورزش به تایید شورا رسیده است و البته پیشنهاد داده که برای بهترشدن عملکرد وزارت ورزش و جوانان، یک معاونت اجتماعی زیرنظر رییس‌جمهور ایجاد شود، پیشنهادی که موافقان و مخالفان زیادی دارد. حالا باید دید شورای عالی جوانان، شورای راهبردی امور جوانان و نمایندگان مجلس، درنهایت چه تصمیم خواهند گرفت و تکلیف امور جوانان که جمعیت حدود 24‌میلیونی کشور را دربر می‌گیرد، چه خواهد شد؟

سال‌های زیادی از تشکیل وزارت ورزش و جوانان نمی‌گذرد اما در همین مدت کم، حرف‌و‌حدیث‌های زیادی وجود داشته است. تا قبل از این، که سازمان ملی جوانان در راس کار بود، همه اظهار امیدواری می‌کردند با تبدیل آن به وزارتخانه و لزوم پاسخگویی در برابر نمایندگان ملت، اوضاع بهتر از قبل خواهد شد، که نشد. مسوولان معاونت جوانان در این وزارتخانه بارها و بارها بر این تاکید کرده‌اند که وزارت ورزش و جوانان مسوول انجام امور جوانان نیست بلکه تنها موضوعات را پیگیری می‌کند و این پرسش همیشه بی‌پاسخ ماند که بالاخره چه کسی مسوول مستقیم رسیدگی به امور مسایل جوانان، این جمعیت 24‌میلیونی کشور است. اما با این حکمی که رییس‌جمهور برای وزیر ورزش و جوانان در نظر گرفت می‌توان امیدوار بود که موضوع وارد مرحله جدیدی شود و تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص با سرعت و البته دقت بیشتری انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر