قطارها نو می‌شوند

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۸

با طرح ویژه دولت برای بهبود وضعیت ناوگان ریلی در سال 1394بالغ بر 1867 لکوموتیو بازسازی شده و در ناوگان ریلی کشور شروع به فعالیت جدید می‌کند.

پس از آنکه دولت یازدهم در سال گذشته کار خود را آغاز کرد، توجه ناوگان ریلی و لزوم بالا بردن کیفیت خدمات‌دهی در این ناوگان برای افزایش تمایل مردم به سفر با قطار با برنامه‌ریزی برای تامین اعتبارات جدید رسما کلید خورد.

تلاش برای بالا بردن نقش بخش خصوصی با بالا بردن حمایت‌های مالی و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری یکی از اصلی‌ترین این محورها بود که با تلاش دولت در دستور کار قرار گرفت. باتوجه به اینکه درحال حاضر بخش عمده‌یی از شرکت‌های حمل و نقل مسافری در ایران با بخش خصوصی اداره می‌شوند این سیاست‌های حمایتی می‌تواند در مرحله دوم به بالا بردن کیفیت خدمات نیز بینجامد.

به گزارش ایسنا، باتوجه به بالا رفتن عمر قطارها و لکوموتیوهای فعال در ناوگان ریلی کشور یکی از اصلی‌ترین محورهای برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی منوط به این مساله شده تا جایی که وزیر راه و شهرسازی چند روز قبل رسما اعلام کرد که بالغ بر 50 هزار واگن باری و بیش از

2000 واگن مسافرتی در برنامه نوسازی قرار گرفته‌اند.

این مساله درحالی است که باتوجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده در سال‌های گذشته و محدود شدن فضای بخش خصوصی در تامین و تجهیز ناوگان جدید خود کمک دولت می‌تواند راهگشای اصلی این شرایط باشد. از این رو در لایحه بودجه سال 1394 طرح بازسازی و بهسازی ناوگان راه‌آهن کشور بنا شده به‌طور رسمی اجرایی شود.

این طرح که از عمر آن بیش از سه دهه می‌گذرد بناست با صرف

695 میلیارد تومان بخش عمده‌یی از ناوگان ریلی کشور نوسازی کند. تعمیر اساسی و بازسازی 1867 لکوموتیو و بازسازی و نوسازی 106هزار و 272دستگاه واگن باری و مسافربری ازجمله بخش‌های موجود در این طرح دولت به‌حساب می‌آید. طرحی که برای تکمیل آن 45میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر