دولت دیگر در پروژه‌های ساخت‌وساز دخالت نمی‌کند

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۶

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران روز گذشته گفت: در سال92 به‌دلیل جهش قیمت مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی پروژه مسکن ویژه تهران تا حدودی تعطیل شد، اما با استقرار دولت یازدهم و آسیب‌شناسی این پروژه کار مجددا از سر گرفته شد. فریبرز واحدی در حاشیه مراسم افتتاح 530واحد مسکن ویژه تهران، با بیان اینکه به‌دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در سال92، پروژه مسکن ویژه تهرانسر متوقف شد اظهار کرد: به‌همین دلیل پیمانکاران کار را تعطیل کردند که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم براساس جمع‌بندی‌های انجام‌شده، هیات عاملی در سایت مسکن ویژه تهرانسر مستقر شد. وی با بیان اینکه یک پیمانکار به پیمانکاران این پروژه اضافه شد گفت: طرح مذکور را مورد بازنگری قرار دادیم و بلندمرتبه‌سازی را متوقف کردیم. فریبرز واحدی با بیان اینکه در اوایل اجرای طرح مسکن ویژه تهرانسر 200نفر در این پروژه مشغول کار بودند، گفت: این درحالی بود که در ماه‌های اردیبهشت و خرداد 2000نفر در سایت مسکن ویژه تهرانسر فعالیت می‌کردند. واحدی با بیان اینکه مسکن مهر شهرهای بالای 25‌هزار نفر جمعیت استان تهران تا هفته دولت سال آینده(پایان شهریور94) به اتمام می‌رسد گفت: درخصوص مسکن مهر شهرهای پرند و پردیس نیز تلاش می‌کنیم طی سال‌های94 و 95 این‌بار را از روی دوش دولت برداریم. به‌گفته وی در فاز نخست 530 واحد مسکونی ازجمله 180واحد مسکونی مربوط به پروژه احرار زنجان، 180واحد مسکونی مربوط به پایاسازه پاسارگاد و 170واحد مسکونی مربوط به پروژه شگفت‌ساز پایتخت تحویل متقاضیان می‌شود. واحدی افزود: متقاضیان ویژه تهرانسر در چهار قسط 20میلیونی آورده خود را واریز کرده و در زمان تحویل باید 45‌میلیون تومان اقساط پایانی را واریز کنند، تا واحد مسکونی تحویل داده شود.

وی درخصوص شروع پرداخت اقساط از سوی متقاضیان خاطرنشان کرد: از زمانی‌که متقاضیان واحدهای مسکونی خود را تحویل بگیرند از ماه بعد پرداخت از سوی آنها آغاز خواهد شد. واحدی همچنین گفت: در فاز دوم این طرح تا پایان سال جاری 640واحد مسکونی تحویل متقاضیان خواهد شد. فاز سوم تحویل این واحدهای مسکونی در بهار سال94 خواهد بود.

فریبرز واحدی در مراسم واگذاری فاز نخست واحد‌های مسکن ویژه گفت: مسکن ویژه تهران آخرین مدل از این نوع ساخت‌وساز‌ها خواهد بود و دیگر چنین پروژه‌یی در کشور احداث نخواهد شد. واحدی ادامه داد: دیگر دولت دخالت مستقیم در ساخت‌وساز نخواهد داشت، چراکه تجربه ارزشمندی در این خصوص به دست آمده و مشکلات فراوانی را تجربه کرده است.

مدیرکل را‌ه‌وشهرسازی با بیان اینکه باید جریمه دیرکرد واگذاری این واحد‌ها را برخی از پیمانکاران به متقاضیان بدهند، تاکید کرد: آورده ما صفر است، بنابراین اگر می‌خواهیم فاز دوم واگذاری مسکن ویژه را آغاز کنیم، متقاضیان باید آورده 45‌میلیون تومانی خود را واریز کنند تا بتوانیم فاز دوم این واحد‌ها را تحویل دهیم. به‌گفته وی به محض اینکه متقاضیان قسط آخر خود را واریز کنند، علمک گاز آنها نصب خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر