دور دنیا

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۱۱

دیگر نیازی به پاک‌کن ندارید

باشگاه خبرنگاران یک کاغذ هوشمند با تکنولوژی خاص در حال ساخت است که کاربران را در استفاده از پاک‌کن یا دور انداختن کاغذ باطله بی‌نیاز می‌کند. این کاغذ از موادی ساخته شده که می‌تواند بارها پاک شود و دوباره برای نوشتن مورد استفاده قرار گیرد. در این کاغذ برای نوشتن مجدد مطالب تنها استفاده از نور ماورا‌بنفش برای ایجاد حرارت و پاک کردن جوهر خودکار یا روان‌نویس کافی است. کارشناسان سازنده این کاغذ ادعا کرده‌اند که می‌توان آن را 20بار بدون نیاز به تعویض کاغذ مورد استفاده مجدد قرار داد و استفاده از این فناوری باعث کاهش آلودگی محیط‌زیست خواهد شد.


عینکی که خستگی کاربر را درک می‌کند

ایسنا یک شرکت ژاپنی عینک هوشمندی ارایه داده که با نظارت بر حرکات چشم، سطوح خستگی فیزیکی و روانی کاربر را تعیین می‌کند. عینک «میم» بر سلامتی فرد نظارت می‌کند و به‌دلیل نظارت بر وی توسط حسگرهایش و هنگام نشستن‌اش، می‌تواند شیوه نشستن او را ارتقا دهد. این عینک از نوعی فناوری حسگر زیستی برای شناسایی تغییرات ریز در چشم و حرکات بدن استفاده می‌کند به‌طوری که کاربر با استفاده از آن می‌تواند بر ایمنی و سلامتی‌اش نظارت داشته باشد. شرکت سازنده درحال همکاری با پزشکان و محققان برای بررسی ویژگی‌های دیگر این عینک مانند اندازه‌گیری سطوح علاقه، ارایه تمرینات مبتنی‌بر ورزش و کارکردهای تشخیصی ممکن برای بیماری‌های شناختی و ناتوان‌کننده عصبی است. بهای این سامانه 199دلار اعلام شده است.


قهوه محافظ کبد

فارس محققان موسسه ملی سرطان در امریکا گفتند مصرف روزانه حداقل سه فنجان قهوه حتی بدون کافیین با سلامت کبد همراه است؛ این تحقیق توسط یک تیم از موسسه ملی سرطان در امریکا روی 30‌هزار نفر که بیش از 20سال داشتند انجام شد.

در این تحقیقات از شرکت‌کنندگان خواستند روزانه سه فنجان قهوه بنوشند سپس خون آنها مورد آزمایش قرار گرفت؛ افرادی که حداقل سه فنجان قهوه در روز خورده بودند غلظت غیرطبیعی آنزیم‌ها در خونشان کمتر مشاهده شد.


درمان افسردگی با پروبیوتیک‌ها

ساعت 24 بسیاری از محققان و کارشناسان سلامت، فواید محصولات و مکمل‌های پروبیوتیک را به اثبات رسانده‌اند. پروبیوتیک‌ها که به‌عنوان باکتری‌های مفید روده شناخته می‌شوند، فشارخون را پایین می‌آورند، به سلامت قلب کمک می‌کنند و در کاهش وزن موثر هستند. محققان همچنین نقش پروبیوتیک‌ها را در عملکرد مغز بسیار قوی می‌دانند و عقیده دارند پروبیوتیک‌ها مواد شیمیایی عصبی مانند سروتونین و دوپامین تولید می‌کنند که باعث تنظیم و کنترل فرایند‌های مهم روانی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر