گردشگری در آسیا و اقیانوسیه

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۸

آمارها نشان می‌دهد صنعت گردشگری قاره آسیا و اقیانوسیه طی سال 2014 میلادی رشدی پنج درصدی را تجربه کرده است.

بهترین آمارها مربوط به جنوب‌آسیا با هشت درصد رشد است که طلایه دار آن، کشور هند با هفت درصد افزایش نرخ گردشگر بوده است. شمال‌شرق آسیا هم با هفت درصد افزایش تعداد گردشگران به ژاپن و کره‌جنوبی رتبه دوم را در این منطقه داشته‌ است.

در اقیانوسیه هم استرالیا و نیوزیلند بیشترین نتیجه را طی یک‌سال گذشته به ثبت رسانده‌اند. منطقه جنوب‌شرقی آسیا که سال 2013 نسبت به سال پیش از آن کاهش آمار داشته، درسال 2014 شاهد دو درصد رشد بوده است.

در این بازه زمانی تعداد گردشگران بین‌المللی در این منطقه به 978میلیون نفر رسیده و این به معنای افزایش 45میلیون نفری این آمار در مقایسه با سال 2013 است. باتوجه به این افزایش 4.7درصدی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 2014 این رقم به یک میلیارد و100میلیون گردشگر برسد.

بیشترین این مسافران به ترتیب از قاره امریکا (رشد هشت درصدی)، آسیا و اقیانوسیه (رشد پنج درصدی) و اروپا (رشد چهاردرصدی) بوده‌اند. امریکای شمالی (9 درصد افزایش) و جنوب‌آسیا (هشت درصد افزایش) مناطقی هستند که بیشترین نتایج را به ثبت رسانده‌اند.

جنوب اروپا، منطقه مدیترانه، شمال‌شرق آسیا و شمال اروپا همگی با هفت درصد رشد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مصر، اردن، لبنان و عربستان سعودی کشورهایی هستند که به نسبت سال 2013 رشد قابل توجهی در زمینه گردشگری داشته‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر