مشکلات جدی در 10 سال آتی با ادامه روند مصرف گاز

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۹۹

تولید گاز کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از ٧٠ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه یک‌شنبه هفتم دی‌با حضور درجلسه هیات‌مدیره شرکت ملی گاز ایران گفت: اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی در بخش‌های خانگی و صنعتی از اولویت‌های وزارت نفت برای استفاده بهینه از این ثروت خدادادی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل، کارکنان و مدیران صنعت گاز به‌واسطه فعالیت‌های خوبی که تاکنون انجام شده به‌ویژه عبور از بحران زمستان سال گذشته افزود: بهینه‌سازی تجهیزات گازسوز، موتورخانه‌ها، نیروگاه‌ها و همه بخش‌هایی که از انرژی گاز استفاده می‌کنند بسیار حیاتی است. وزیر نفت، رشد مصرف گاز در بخش‌های خانگی را حدود ١٠درصد عنوان و این مساله را یکی از چالش‌های اصلی در بخش مصرف دانست که باید با برنامه‌ریزی دقیق اصلاح شود. وی تاکید کرد: باید مصارف گاز در بخش‌های خانگی را بدون آنکه مشکلی برای رفاه مردم ایجاد شود، استانداردسازی و فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در کشور را جایگزین فرهنگ کنونی کنیم.

زنگنه با اشاره به اینکه اصلاح موتورخانه‌ها، لوازم و تجهیزات گازسوز و استانداردسازی در بخش‌های نیروگاهی فعالیت‌های مهمی است که باید به آنها پرداخته شود، تصریح کرد: در این بخش نقش مردم بسیار اساسی و حایز اهمیت است چراکه اگر با این حجم مصرف گاز در بخش خانگی پیش برویم طی ١٠سال آتی با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، وزیر نفت در ادامه جلسه به موفقیت‌های حاصل شده در زمینه تولید گاز نیز اشاره و دستیابی به این امر را حاصل تلاش جمعی در بخش‌های بالادست و پایین‌دست و پیمانکاران دانست و افزود: این افزایش تولید تا پایان سال به ١٠٠میلیون متر مکعب خواهد رسید و درحال حاضر این رقم از مرز ٧٠ میلیون متر مکعب گذشته است. زنگنه برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی گاز ایران برای انتقال این حجم از گاز تولیدی را قابل تقدیر دانست و گفت: برای سال‌های آتی نیز باتوجه به افزایش تولید و پروژه‌های آتی پارس‌جنوبی باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.


اعتمادسازی سازمانی یکی از اهداف اصلی شرکت ملی گاز ایران است

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز در این جلسه به دستاوردهای یک‌سال و‌نیم گذشته این شرکت اشاره کرد و گفت: انتقال حجم گاز اضافه شده از پارس‌جنوبی به داخل کشور در سال جاری حاصل تلاش همه کارکنان صنعت گاز است.

وی راه‌اندازی بیش از ٥ ایستگاه و تاسیسات تقویت فشار و خط دهم سراسری را حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق دانست و عنوان کرد: هم‌اکنون آمادگی کامل برای انتقال مابقی گاز تولیدی در سال جاری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ایجاد انضباط مالی در این شرکت و استفاده از نیروهای متخصص و شایسته برای پست‌های مدیریتی صنعت گاز را از دیگر اقدام‌های انجام شده در سال گذشته عنوان و حاصل آن را اقدام‌های هماهنگ شرکت ملی گاز ایران برای تحقق اهداف وزارت نفت دانست.

وی پرداختن به مبحث مهم «اعتمادسازی» در شرکت ملی گاز ایران را یکی از اولویت‌های اصلی این شرکت با هدف ایجاد اعتماد عمومی در درون سازمان دانست و گفت: همچنین اصلاح ارتباطات درون و برون‌سازمانی برای ایجاد اعتماد عمومی با مردم و برگزاری نشست‌ها و جلسه‌های گوناگون با حضور اساتید، مدیران و کارکنان شرکت و تنظیم ساز وکارهای استاندارد برای ایجاد ارتباط استاندارد و هدفمند در بخش‌های مختلف شرکت، پیمانکاران، تولید‌کنندگان و کارکنان از دیگر اقدام‌های انجام شده در این خصوص است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر