اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۸۳

لایحه اجباری شدن بیمه شخص ثالث به مجلس‎ رفت

رییس‌جمهور لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی رییس‌جمهور لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل اشخاص ثالث را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. این لایحه به پیشنهاد وزارت اموراقتصادی و‌دارایی در جلسه 25/8/1393 هیات وزیران به تصویب رسیده بود و رییس‌جمهور آن را در تاریخ 1/10/1393 برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.


«شتاب ۷» در سیستم بانکی کشور عملیاتی شد

نسخه جدید نرم‌افزار سامانه مرکز شتاب موسوم به «شتاب ۷» پس از ماه‌ها طراحی، تولید و تست به بهره‌برداری رسید.

شرکت خدمات انفورماتیک اعلام کرد: در ویرایش جدید نرم‌افزار شتاب، تغییرات گسترده‌یی به‌وجود آمده به‌گونه‌یی که افزایش تنوع خدمات شتاب متناسب با فضای گسترده کسب‌وکار، ارتقای امنیت و همسویی با محیط‌های بین‌المللی را پشتیبانی می‌کند. این مجموعه تغییرات درراستای نیاز‌های جدید شبکه بانکی، به‌کارگیری استانداردهای نوین و ظرفیت‌سازی مناسب صورت گرفته است. ارتقای استاندارد فنی سوئیچ شتاب از ISo8583 v 87 به ISO8583 v 2003 (آخرین ویرایش استاندارد در این حوزه)، ایجاد تراکنش‌های شارژ و دشارژ کیف پول الکترونیکی، ایجاد خلاصه صورتحساب 10 تراکنش آخر، ایجاد تراکنش انتقال از کارت به حساب، ایجاد تراکنش پرداخت اقساط و لغو خرید و افزودن الگوریتم‌های امنیتی قوی‌تر از مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در شتاب است. مستندات فنی ویرایش «شتاب 7» پس از طراحی و تدوین در مهر92 دراختیار تمام بانک‌ها و پیمانکاران آنها قرار داده شد تا براساس آن ارتقای لازم به‌وجود آید. هر بانک باید پس از اعلام آمادگی، آزمون‌های تاییدی را انجام و از لحاظ رعایت استانداردهای اعلامی و الزامات فنی، مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه نتایج آن مثبت باشد، پس از تایید نهایی اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، نسخه شتاب 7 خود را فعال کند.


افزایش نرخ دلار و سکه در بازار آزاد

در بازار یک‌شنبه طلا و ارز هر دلار امریکا با قیمت ۳۵۶۵تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با قیمت ۹۹۵هزار تومان فروخته شد.

هر اونس طلا در بازار جهانی یک‌شنبه هفتم دی با قیمت 1196دلار مورد مبادله قرار گرفته و در بازار داخلی نیز هر گرم طلای 18عیار 101هزار و 800تومان قیمت خورده است. در بازار سبزه‌میدان نیز، هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با قیمت 995هزار تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 994هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی با قیمت 499هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی با قیمت 273هزار تومان و سکه یک‌گرمی با قیمت 173هزار تومان فروخته شد.صراف‌های بازار آزاد و خیابان فردوسی نیز دلار را با قیمت 3565تومان، یورو را با قیمت 4360تومان و پوند را با قیمت 5545تومان به متقاضیان فروختند.

نقش بانک صنعت و معدن در توسعه خراسان جنوبی

دست‌های صنعت خراسان‌جنوبی چند سالی است که مانند کویرش خالی و بیابانی است اما با سفر رییس‌جمهور به استان اکنون چشم امید صنعت ومعدن کویر به تدابیر دولت تدبیرو امید دوخته است.

شاید نتوان گفت همه پیشرفت یک منطقه اما می‌توان ادعا داشت بیشترین پیشرفت هر منطقه با حوزه صنعت، معدن و تجارت در ارتباط است.

وجود ٧٣کارگاه صنعتی در خراسان‌جنوبی یعنی حدود ٥٩، ٠ درصد از کل کارگاه‌های کشور و

٤٤، ٠ درصد کل شاغلان این کارگاه‌ها در استان، وجود ٣٨نوع ماده معدنی از مجموع ٦٠ نوع ماده معدنی کشف شده در کشور در این استان همچنین داشتن ٣٣١کیلومتر مرز مشترک با افغانستان سبب شده تا حوزه صنعت، معدن و تجارت در خراسان‌جنوبی از جایگاه ویژه‌یی برخوردار شود که در این میان نقش و جایگاه بانک صنعت ومعدن کشور نیز به‌عنوان یک بانک تخصصی و توسعه‌یی در پیشرفت این استان نقش و جایگاه غیرقابل انکاری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت ومعدن، نظر به سفر کاروان تدبیر و امید به این استان، مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی و معدنی که با تسهیلات بانک صنعت ومعدن انجام یا درحال انجام است، منتشر شد. بنابر این گزارش علاوه بر کارخانه تولید شمش منیزیم که همزمان با سفر حسن روحانی به خراسان‌جنوبی و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد طرح‌های فولاد قائنات، سیمان سفید فردوس، سارنگ دارو شرق و آجرسفال ابنیه شرق به‌زودی با بهره‌مندی از تسهیلات این بانک مراحل اجرایی خود را در استان مزبور آغاز خواهند کرد. معادل ریالی میزان تسهیلات اختصاص یافته بانک صنعت و معدن به پنج طرح صنعتی یاد شده حدود ٣٩هزارمیلیارد ریال است و برای بیش از یک‌هزار و ٣٠ نفر از نیروهای آماده به‌کار استان امکان اشتغال ایجاد خواهد کرد. گزارش یاد شده می‌افزاید، طرح‌های مزبور که در شهرهای قائن، فردوس و بیرجند قراردارند از محل خطوط اعتباری چین و صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شده‌اند. علاوه بر این طرح‌های آذین فورج، تولید‌کننده تجهیزات حفاری نفت و گاز و آینده‌نگرشرق تولید‌کننده تاسیسات تصفیه فاضلاب مراحل پیش پذیرش خود را برای تامین مالی توسط بانک صنعت ومعدن می‌گذرانند. در این میان به طرح آذین فورج از محل صندوق توسعه ملی مبلغ ٨ میلیون یورو و به آینده‌نگر شرق از محل یاد شده مبلغ ٤٥٠میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر