کوتاه از مجلس

۱۳۹۳/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۹

کلیات لایحه بودجه 94 تصویب شد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات لایحه بودجه سال 94 کشور در جلسه این کمیسیون خبر داد. محمد قسیم عثمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: در نشست کمیسیون کلیات لایحه بودجه سال 94 بعد از بررسی اعضا با اکثریت آرا به تصویب رسید. نماینده بوکان در مجلس ادامه داد: در این جلسه موافقان تصویب کلیات لایحه بودجه سال 94 در تشریح دلایل موافقت خود با این موضوع عنوان کردند که در لایحه بودجه هزینه‌های جاری دولت کاملا انقباضی تدوین شده و هزینه‌های عمرانی انبساطی لحاظ شده که به رفع رکود و کاهش تورم می‌انجامد.

درخواست 31 نماینده از سرافراز

31نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌یی به رییس سازمان صداوسیما خواستار حضور منتقدین توافقنامه ژنو در این سازمان شدند. در بخشی از این نامه آمده است: تاکید ما برای حضور در صداوسیما با هدف ترغیب دولت محترم بر مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب و حمایت از سیاست‌های استقلال‌طلبانه نظام جمهوری اسلامی و نشان دادن ماهیت استکباری و ضدایرانی دولتمردان امریکا و اروپا با نقد توافقنامه‌یی است که در طول یک‌سال قبل، بارها نقاط ضعف و سوءاستفاده دشمن از آن را به مسوولان محترم دولت یادآور شده‌ایم.

نارضایتی لاریجانی از بودجه ورزش

رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام نارضایتی از بودجه ورزش، گفت که بودجه در نظر گرفته شده برای بخش ورزش کافی نیست. علی لاریجانی به ایسنا گفت: ما اقرار داریم که بودجه ورزش کافی نیست اما مشکلات کشور را از لحاظ بودجه همه می‌دانند. این اشکال بزرگی است که حجم اصلی بودجه امسال مربوط به بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می‌شود. وی تصریح کرد: ما هم از بودجه ورزش راضی نیستیم اما این موضوعی است که خود دوستان ورزش باید در این زمینه کمک کنند. به هرحال چاره‌یی نیست که بخشی از بودجه‌های عمرانی مربوط به ورزش به‌وسیله دولت انجام شود مثل بودجه مربوط به ورزش قهرمانی، اما بخش‌هایی هم هست که اگر مشوق ایجاد کنیم و تسهیلات بدهیم بخش خصوصی خدمات لازم را انجام می‌دهد و ما می‌توانیم این موارد را در بودجه امسال در نظر بگیریم. بانک‌ها باید تشویق و تسهیلاتی را در اختیار ورزش قرار دهند تا پروژه‌های عمرانی ورزشی روی زمین نماند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر