فارس محمد طحانپور رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کشور، برندسازی تولیدات داخلی را نقطه ضعف تولید داخل دانست و گفت: باور غلطی بین مردم ایجاد شده که برندهای خارجی با کیفیتترند درحالی که 90درصد همین برندها با مشارکت کارخانههای داخل مونتاژ و تولید میشود و تا 2سال آینده دانش فنی و تکنولوژی برندهای معتبر پرفروش خارجی را بهطور کامل در داخل به دست میگیریم. وی به این نکته اشاره کرد که برای واردات لوازم خانگی دولت باید تایید اتحادیه مربوطه را نیز جزو مراحل خود قراردهد تا افراد این صنف وارد کار شوند، درعین حال اتحادیه بازار را رصدکرده و میزان عرضه و تقاضا متوازن باشد چرا که اکنون میزان عرضه بسیار بیشتر از تقاضاست. یک دلیل آن هم آرامش موجود در بازار است و مردم به اندازه نیاز مصرف خرید میکنند.
رییس اتحادیه لوازم خانگی همچنین با انتقاد از اجرای نصف و نیمه طرح شبنم گفت: اگرچه این طرح، طرح خوبی بود اما بد اجرا شد تا حدی که بارکدها به صورت فلهیی چاپ میشد. وی خاطرنشان کرد: قاچاق بیشتر در کالاهای ریز لوازم خانگی اتفاق میافتد و در کنار آن افراد به اسم خانواده، کالا را از بازارچههای مرزی برای فروش در واحدهای صنفی میخرند.