طرح بیمه زنان خانه‌دار نیازمند اعتبارات هنگفت

۱۳۹۳/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۴

عباس صلاحی با تاکید بر نیاز طرح بیمه زنان خانه‌دار به اعتبار بالا، گفت: در ابتدای امر منابع لازم برای اجرای طرح باید تعیین شود.

عباس صلاحی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح بیمه زنان‌خانه‌دار حدود سه سال پیش مطرح و مقرر شد که به کمک شهرداری به انجام برسد.

وی با اشاره به اینکه براساس برآورد انجام شده، واجدین این بیمه حدود 20میلیون نفر بودند، افزود: در ابتدای کار برای دو میلیون نفر بیمه زنان‌خانه‌دار عملیاتی شد اما، در ادامه، طرح نیمه‌تمام و بلاتکلیف باقی ماند. نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با تاکید بر اینکه پیگیر عملیاتی شدن این طرح در کشور هستیم، گفت: این امر مطالبه کشوری است اما، نکته قابل اهمیت این است که اجرای آن اعتبار هنگفتی را نیازمند است و باید منابع اعتباری آن در ابتدای امر تعیین شود. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صندوق‌های بیمه‌یی کشور وضعیت مناسبی ندارند همچنین در حال حاضر درخصوص صندوق بیمه عشایر و روستاییان نیز چالش‌هایی ایجاد شده است، باید در اجرایی شدن این طرح و پیشبرد آن کار کارشناسی وسیعی انجام شود. صلاحی با بیان اینکه افرادی که تحت پوشش هستند تقاضای بازنشستگی پیش از موعد دارند و این امر بیمه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است، اضافه کرد: با وجود مشکلات صندوق‌های بیمه‌یی کشور، در حال حاضر بسیاری از مردم تحت پوشش بیمه هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر