عرضه مستقیم میگو در فروشگاه‌های سراسر کشور با تخفیف ویژه

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۲

ایانا ‌در راستای ترویج مصرف میگو، حدود هفت‌هزارتن از این محصول برای عرضه در تمامی فروشگاه‌های ثابت و سیار کشور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات، گفت: دراین‌زمینه هماهنگی‌هایی با اتحادیه تولیدکنندگان آبزیان انجام شده تا از این پس شاهد عرضه مستقیم و گسترده محصول میگو در بازارهای داخلی باشیم.

عیسی گلشاهی افزود: در راستای ترویج مصرف میگو، مقرر شد تا جایگاه‌هایی در سطح شهر از قبیل تعاونی‌ها و فروشگاه‌های عرضه مستقیم محصولات به‌صورت مرتب توسط واحدهای سیاری که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند، برای عرضه میگو فعال‌تر شوند.

وی خاطرنشان کرد: امکان ذخیره‌سازی در تناژ بالا در برخی از فروشگاه‌ها وجود ندارد، اما واحدهای سیار میگو که مجهز به ماشین‌های سردخانه‌دار است، می‌تواند با استقرار در مراکز خواسته‌شده، این محصول را به‌صورت دایمی تا روزهای پایانی سال در دسترس مردم قرار دهد.

گلشاهی ادامه داد: این تجربه در سال91 نیز وجود داشت و نشان داد که بازارهای داخلی پتانسیل خوبی برای عرضه محصول میگو دارند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته میزان تولید میگو مناسب نبود، اما امسال تولید به‌اندازه‌یی است که می‌توان درصورت تقاضا، پنج تا هفت‌هزارتن از این محصول را راهی بازارهای داخلی کرد. مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات یادآور شد: امسال براساس برآوردهای انجام‌شده، 20‌هزارتن میگو در کشور تولید شده است که 13‌هزارتن آن برای مصارف صادراتی و مابقی آن برای بازار داخلی در نظر گرفته شده است. گلشاهی تاکید کرد: فروشگاه‌هایی که عرضه مستقیم میگو را دارند، این محصول را 15 تا 20درصد زیر قیمت فروش عرضه می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگر قیمت متوسط هر کیلوگرم میگو در بازارهای سطح شهر که البته بستگی به اندازه آنها دارد، بین 29‌هزار تومان تا 45‌هزار تومان باشد، عرضه مستقیم میگو با 20درصد زیر قیمت موجود به مردم عرضه می‌شود.

گلشاهی همچنین گفت: برای محصول میگو ذخیره اختصاصی در کشور وجود دارد و براساس هماهنگی‌های انجام‌شده با اتحادیه صیادی هرمزگان مقرر است که درصورت تقاضا، ماهی‌های جنوب نیز در استان‌هایی که تقاضا برای آنها وجود دارند، به سرعت حمل شود تا خلایی در بازار به‌وجود نیاید.

وی در پایان افزود: عرضه مستقیم داخلی میگو در تمامی فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتیینی و مراکزی که تا ایام عید در کشور برپا می‌شود، با قیمت مناسب وجود خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر