حوالی خبر

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۷۰

تقدیم ‌لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری به مجلس‌

ایرنا رییس‌جمهور لایحه ‌«موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و پروتکل اصلاحی آن» براساس پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. به‌گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت راه‌وشهرسازی، رییس‌جمهور‌ در نامه‌یی به رییس مجلس شورای اسلامی، موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا مشتمل بر 16 ماده و پروتکل اصلاحی آن مشتمل بر دو بند برای تصویب و اجازه مبادله اسناد را تقدیم مجلس کرد. در بخشی از این لایحه آمده است: با عنایت به اهمیت کشتیرانی در حمل‌و‌نقل کالا و مسافر و باتوجه به تاثیر حمل‌ونقل از طریق دریا و نیز تشویق و تسهیل آن در گسترش فعالیت‌‌های تجاری و در راستای بهره‌گیری از آن در زمینه‌سازی برای رشد اقتصادی و برای فعال نمودن، توسعه و بهبود کارایی کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری غنا و تقویت و تعمیق همکاری‌های دوجانبه، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.


۲۳ ست قطار به ناوگان محلی وارد شد

فارس معاون امور مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی از افزایش تعداد قطارهای محلی شرکت برای گسترش ارایه خدمات به مسافران خطوط ریلی خبر داد. ‌به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران‌ محمد راشدی در بازدید از ابنیه و تاسیسات شرکت راه‌آهن شمال کشور ‌اظهارکرد: با تحویل 23ست قطار ساخت شرکت کره‌ای، ‌این قطارها به‌عنوان قطارهای محلی به خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد. وی از توسعه حمل و نقل حومه‌یی و محلی به‌عنوان یکی از اهداف شرکت راه‌آهن نام برد و افزود: اجرای طرح شناسایی مسیرهای کوتاه، پرتردد و راه‌اندازی قطار در این مسیرها موردنظر است. معاون امورمسافری راه‌آهن اضافه کرد: محورهای ریلی تبریز - دانشگاه تربیت معلم، دورود سپیددشت - چمسنگر،

تهران - شهر پرند، مشهد- سرخس،

گرگان-پل‌سفید، قم-جمکران، تهران-پیشوا،

اهواز-بندر امام‌خمینی(ره)، اندیمشک-اهواز، اندیمشک-دورود و اهواز-ماهشهر بخشی از مسیرهای فعالیت قطارهای محلی کشور هستند. راشدی با بیان اینکه مازندران یکی از مسیرهای اساسی و اصلی برای به‌کارگیری قطارهای محلی است از اختصاص دو قطار محلی دیگر در این مسیر خبر داد و گفت: هم‌اکنون سه قطار محلی از پل سفید به گرگان و بالعکس در خطوط راه‌آهن شمال کشور فعالیت می‌کنند.


انجام 370 پرواز به عتبات در 12 روز

مهر مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) با اشاره به انجام 370پرواز در 12روز به عتبات در اربعین حسینی گفت: در طرح بهسازی ترمینال یک، گیت ویژه پروازهای زیارتی پیش‌بینی شده است. سعید چلندری درباره مشکلاتی که مسافران در زمان پرواز به عتبات در هفته‌های اخیر داشتند، گفت: 370پرواز در یک پروسه زمانی 12روزه به فرودگاه امام اضافه شد و ما هم تا آنجا که توانستیم از تمام فضای فرودگاه استفاده کردیم و مجوزهای لازم را به ایرلاین‌ها دادیم. وی با بیان اینکه افزایش تعداد پروازها در یک مدت زمان محدود، ترافیک زیادی را در فرودگاه ایجاد می‌کند، اظهارکرد: همچنین باتوجه به مشکلات فرودگاه مهرآباد، تمام پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام منتقل شد و روزانه 4پرواز حج عمره هم از این فرودگاه انجام می‌گیرد بدون اینکه زیرساختی توسعه یابد. مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) افزود: در واقع 40درصد به ظرفیت فرودگاه امام در یک پروسه زمانی دوماهه اضافه شد که این ترافیک زیاد شرایط خاصی را برای مسافران ایجاد کرد. چلندری با اشاره به بهسازی و روان‌سازی ترمینال یک فرودگاه امام افزود: مشاور طرح مطالعاتی را به اتمام رسانده که در این طرح تعداد گیت‌های گذرنامه افزایش می‌یابد و گیت‌های غیرضروری پلیس برداشته می‌شود. وی تصریح کرد: ما برای پروازهای زیارتی عتبات یک گیت و مسیر ویژه پیش‌بینی کردیم که کل پروازها از این مسیر چک شود تا زایران با مشکل کمتری مواجه شوند.


خودروسازان دست به دامان صدا و سیما می‌شوند

ایسنا مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌یی را با مسوولان ارشد صدا و سیما برای حمایت از صنعت خودرو برگزار خواهند کرد. در جدیدترین جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو بعضی اعضا از رویکرد صدا و سیما نسبت به صنعت خودرو انتقاد کردند. براساس جدیدترین اخبار به‌دست آمده در این جلسه پیشنهاد شد که از فرصت ناشی از تغییر ریاست صدا و سیما برای رایزنی با مسوولان رسانه ملی برای مذاکره در رابطه با سیاست‌های خبری این رسانه در قبال صنعت خودرو استفاده شود. در این زمینه تصمیم گرفته شد که مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسه‌یی با مدیران صدا و سیما برگزار کرده و از آنها بخواهند تا رویکرد فعلی این رسانه نسبت به صنعت خودرو را تغییر دهند. در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو برخی اعضا اظهارکردند که رویکرد غالب برنامه‌های خبری صدا و سیما در رابطه با صنعت خودرو، انتقادی بوده و این رسانه معمولا به انعکاس اخبار انتقادی در این حوزه می‌پردازد. بنابراین تصمیم گرفته شد که با انجام هماهنگی‌های لازم جلسه‌یی بین مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با مسوولان صدا و سیما برگزار و از مسوولان این رسانه خواسته شود از صنعت خودرو حمایت کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر