اخبار

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۵

راهکار شهرداری تهران برای وصول مطالبات از دولت

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از تشکیل اتاق‌های فکر برای بررسی راهکارهای وصول مطالبات شهرداری تهران از دولت خبر داد. بابک نگاهداری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امیدواریم در بودجه سال94 ردیف بودجه‌یی برای پرداخت مطالبات شهرداری تهران درنظر گرفته شود و با برنامه‌یی منظم بدهی‌های دولت به شهرداری تهران پرداخت شود. وی افزود: موضوع نحوه پرداخت مطالبات توسط دولت در اتاق‌های فکر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به بحث گذاشته شده است و درخصوص شیوه‌های وصول این مطالبات و راهکارهایی که کارشناسان در این اتاق‌ها ارایه می‌کنند بحث می‌شود و در نهایت پس از جمع‌بندی نتیجه در قالب یک پیشنهاد ارایه می‌شود. وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه مطالبات شهرداری تهران در حوزه‌های مختلفی ازجمله حمل‌ونقل عمومی، بافت فرسوده و جرایم راهنمایی و رانندگی است باید برای هر حوزه شیوه و راهکار متناسب را مطرح کرد.



اجرای طرح گشت ساختمان در اصفهان

به‌گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، گشت ساختمان با تصویب و ابلاغ دستورالعمل آن از سوی شورای شهر و اعمال پیش‌نیازهای لازم در ساختار شهرداری اجرایی می‌شود. به‌گزارش «تعادل»، جمشید نورصالحی گفت: تشکیل گشت ساختمان به‌عنوان واحد فنی مهندسی و نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری با هدف شناسایی و تشخیص به‌هنگام هرگونه عملیات ساختمانی که مغایر با پروانه ساختمان و اصول شهرسازی و فنی به‌خصوص تخلفات مربوط به طبقه مازاد، پیش‌زدگی، ارتفاع غیرمجاز و نما در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.


عزم ملی برای اتمام مترو تبریز

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از تخصیص 112میلیارد تومان اعتبار از بودجه سال آینده دولت برای تکمیل عملیات مترو تبریز خبر داد. به‌گزارش «تعادل»، محمدصادق پورمهدی، گفت: هم‌اکنون تیمی از مدیران شهرداری برای خرید بقیه واگن‌های موردنیاز در چین به سر می‌برند تا درنخستین فرصت زمانی بتوانیم خط یک مترو تبریز از ائل‌گلی تا سه‌راه امین را به بهره‌برداری برسانیم. وی گفت: خط مذکور تا ایستگاه دانشگاه تبریز هم‌اکنون آماده است و حتی به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده لیکن به‌دلیل کمبود واگن، امکان بهره‌برداری عمومی از آن تاکنون میسر نشده است که پیش‌بینی می‌شود با ورود واگن‌های جدید بتوان این خط را به‌طور کامل و تا سه‌راه امین برای سفرهای درون‌شهری مردم راه‌اندازی کرد.


طرح انضباط‌بخشی ترافیکی تهران از هفته آینده

معاون شهردار تهران باتاکید بر اینکه اصلاح زیرساخت‌های ترافیکی در مناطق 6 و 8 پایتخت به اتمام رسیده است، از اجرای طرح انضباط‌بخشی ترافیکی(خط سفید) از شنبه 6دی خبر داد. سیدجعفر تشکری‌هاشمی در گفت‌وگو با شهر نوشت، باتاکید بر اینکه خط سفید به‌عنوان نماد انضباط‌بخشی ترافیکی مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: متاسفانه عدم حرکت خودروها بین خطوط، تجاوز خودرو و موتوسیکلت به گذرگاه عابرپیاده، تردد عابران از عرض خیابان، عدم‌استفاده از گذرگاه عابرپیاده و ورودهای غیرمجاز به محل‌های ممنوعه و توقف در این محل‌ها ازجمله مواردی است که در شهر با آنها مواجه هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر