رینگ جهانی

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۹

آخرین تغییرات قراضه

آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس یک در امریکا ٣١٠‌دلار و ٨٣‌سنت هر تن ثبت شده که ثبات داشته است و ظاهرا دومین هفته متوالی است که قیمت فوق باثبات بوده است. قابل ذکر است حداقل قیمت ثبت شده ٢٤٤‌دلار و حداکثر قیمت ٣١٩‌دلار و ٥٠‌سنت هر تن بوده است. ولی قیمت قراضه خرد شده در بازار داخلی این کشور رشد چشمگیر ١٠دلار هر تن را نسبت به هفته گذشته ثبت کرده و به ٣٤٠‌دلار هر تن تحویل کارخانه رسیده است. فعالان بازار انتظار دارند در ماه ژانویه قیمت قراضه خرد شده در بازار داخلی این کشور بهبود یابد.


تحولات بازار بیلت

در خلال یک هفته اخیر صادر‌کننده‌های بیلت سی‌آی‌اس موفق شدند قیمت معاملات را تا ٥‌دلار بالا برده و به ٤٠٠ تا ٤٠٥‌دلار هر تن برسانند ولی امکان تداوم بهبود بعید به‌نظر می‌رسد، قیمت‌های پیشنهادی اغلب ٤١٠‌دلار هر تن است. البته روز گذشته متوسط قیمت بازار ٢‌دلار و ٥٠‌سنت افت داشته و به ٤٠٠‌دلار هر تن رسید و برخی قیمت‌های پیشنهادی تولید ژانویه را ٤٠٠ تا ٤٠٥‌دلار هر تن شنیدند. ظاهرا تولیدات ژانویه و فوریه در ٤٠٠‌دلار هر تن فوب معامله شده است. عرضه‌کننده‌ها از بهبود قیمت قراضه در ترکیه بهره برده‌اند و تمایل به خرید ترک‌ها به آنها اجازه رشد قیمت‌ها را داد. پنج‌ماه متوالی قیمت بیلت نزولی بود و اگر قیمت قراضه بهبود نمی‌یافت این روند ادامه داشت.


بازار میلگرد در کف

قیمت میلگرد در شمال چین باز هم کاهش یافته چراکه تقاضا نیست و جو بازار منفی است. در بازار نقدی پکن آخرین قیمت میلگرد ١٠‌دلار پایین آمده و به ٤٠١ تا ٤٠٤‌دلار هر تن با ١٧‌درصد مالیات بر ارزش افزوده رسیده است. در سال جاری این حداقل قیمت ثبت شده بوده و از فوریه ٢٠١٢ تاکنون که موسسه پلاتس شاخص قیمت میلگرد چین را منتشر کرده پایین‌ترین قیمت بوده است.

محدودیت نقدینگی و عدم تمایل به خرید فولاد ساختمانی علل اصلی این روند نزولی است. از آنجایی‌که وضعیت بازار به‌زودی تغییر مثبتی نخواهد داشت تا قبل از تعطیلات سال نو چینی در فوریه آینده باید انتظار افت قیمت‌های بیشتری را داشت.


کاهش قیمت قراضه

کارخانه توکیو استیل ژاپن اعلام کرده قیمت خرید قراضه از بازار داخلی را ٤ تا ٨‌دلار کاهش می‌دهد و بدین‌ترتیب قیمت خرید قراضه سنگین کلاس ٢ از بازار داخلی ٢١٢ تا ٢٢٨‌دلار هر تن خواهد بود. بالاترین قیمت خرید در مناطق مرکزی ژاپن ٢٢٨‌دلار خواهد بود درحالی که پایین‌ترین قیمت نیز در نقاط غربی ٢١٢‌دلار شنیده شده است.


ثبات صادرات ورق چین

یک هفته اخیر قیمت ورق گرم صادراتی چین باثبات بوده و عامل اصلی تاثیرگذار بر قیمت‌ها درحال حاضر احتمال حذف معافیت مالیاتی صادرات محصولات فولادی حاوی برنز چین از ژانویه است. قیمت رایج ورق گرم صادراتی بین ٤٥٠ تا ٤٦٠‌دلار هر تن است و بسیاری از عرضه‌کننده‌ها ترجیح داده‌اند از بازار عقب بنشینند تا ریسک کمتری را متحمل شوند. از طرفی گروهی دیگر سعی در فروش بیشتر دارند چون معتقدند حذف معافیت مالیاتی صادرات در آینده نزدیک بر صادرات ورق گرم اثر نمی‌گذارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر