لباس قرمز بر تن سکه آتی

۱۳۹۳/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۷

گروه بورس کالا کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روزهای اخیر موجب آن شده است که قیمت سکه در بازار داخلی نیز با کاهش قیمت روبه‌رو شود، به‌طوری‌که قیمت سکه تمام بهار آزادی روز گذشته با کاهش چهارهزار تومانی 993‌هزار تومان قیمت خورد.

بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا روز گذشته به پایین‌ترین سطح خود در سه هفته اخیر نزدیک شد و به 1178دلار در هر اونس رسید و بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام قرار گرفت.

این درحالی است هفته گذشته باتوجه به سیر صعودی قیمت سکه و قرار گرفتن آن در مرز یک‌میلیون تومان در بازار نقدی، نرخ‌ها در بازار آتی نیز با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد و سکه تحویل تیر بهای یک‌میلیون تومان را زد، منتهی با توقف افزایش قیمت سکه در بازار نقدی، در بورس نیز ترمز رشد فزاینده قیمت‌ها کشیده شد.

اما روز گذشته بازار آتی سکه تحت تاثیر کاهش قیمت سکه در بازار نقدی با افت قیمتی در همه سررسید‌ها مواجه بود به‌طوری‌که سررسید دی با کاهش 0.36درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه به قیمت یک‌میلیون تومان رسید.

همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید دی یک‌میلیون و هفت‌هزار تومان بود که نسبت به قیمت تسویه روزانه 0.34 با افزایش روبه‌رو شد.

239قرارداد سررسید اسفند، در مجموع به ارزش 23میلیارد و913‌میلیون و 450‌هزار ریال بالغ شد. همچنین سررسید اسفند با کاهش 0.41‌درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و 26‌هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت قراردادهای سررسید اسفند نیز یک‌میلیون و 35هزار تومان بود که با رشد 0.47‌درصدی مواجه شد. 245قرارداد سررسید اسفند، در مجموع به ارزش 25میلیارد و264میلیون و 650هزار ریال بالغ شد. براساس این گزارش، قرارداد‌های سررسید اردیبهشت سال آینده نیز با کاهش 1.15‌درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و 69‌هزار تومان رسید.

همچنین بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید اردیبهشت سال آینده یک‌میلیون و 85هزار تومان بود که 0.33‌درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش روبه‌رو شد. 701قرارداد سررسید اردیبهشت در مجموع به ارزش 75میلیارد و 198میلیون و 800هزار ریال بالغ شد.

این گزارش حاکیست، قرارداد‌های سررسید تیر سال آینده نیز با کاهش 1.45درصدی نسبت به قیمت تسویه روزانه روبه‌رو شد و به قیمت یک‌میلیون و124‌هزار تومان رسید.

بالاترین قیمت قرارداد‌های سررسید تیر سال آینده یک‌میلیون و 145‌هزار و 500 تومان بود که 0.43‌درصد نسبت به قیمت تسویه روزانه با افزایش همراه بود. این گزارش حاکیست، هفت‌هزار و 866قرارداد سررسید اسفند به ارزش 888میلیارد و 223میلیون و 950هزار ریال بالغ شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر