بودجه 577 میلیارد دلاری دفاعی امریکا

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۹

جهان کنگره امریکا لایحه بودجه دفاعی سالانه پنتاگون را تصویب کرد که بر مبنای آن امریکا اجازه آموزش نیروهای عراقی و سوری را برای مقابله با داعش دارد و مبلغ 577میلیارد دلار برای هزینه‌های دفاعی شامل 64میلیارد دلار برای جنگ‌های خارجی اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، سنای امریکا با اینکه تلاش کرد تا به قصد جلوگیری از تعطیلی دولت امریکا، لایحه بودجه1.1تریلیون دلاری را در روز جمعه تصویب کند، نتوانست و قرار است رای خود را در روز دوشنبه اعلام کند. این لایحه بودجه پایه پنتاگون را که 496میلیارد دلار است باتوجه به درخواست اوباما به همراه 64میلیارد دلار دیگر برای هزینه‌های جنگ‌های خارجی شامل جنگ افغانستان درنظر گرفته است. در این لایحه همچنین مبلغ 17.9میلیارد دلار برای برنامه تسلیحات اتمی در پارلمان انرژی درنظر گرفته شده است. این اقدام رسما از برنامه پنتاگون برای آموزش و تجهیز مخالفان میانه‌روی سوری برای مقابله با داعش، دفاع از مردم سوریه و بهبود شرایط برای مذاکرات برای خاتمه دادن به جنگ داخلی سوریه حمایت می‌کند.

تصویب این لایحه بودجه دفاعی به امریکا در تعمیم و کمک به نیروهای کرد و عراقی برای مقابله با داعش اختیار می‌دهد. در این لایحه اقدامات جدیدی برای کنترل هزینه‌های شخصی که نیمی از بودجه پنتاگون را هدر می‌دهد، درنظر گرفته شده است؛ به‌طوری که براساس این اقدامات جدید پرداخت هزینه‌های دارویی نظامی به سه دلار افزایش و هزینه مسکن ارتش به یک درصد کاهش می‌یابد. از دیگر اقدامات درنظر گرفته شده در لایحه بودجه دفاعی امریکا می‌توان به خارج نکردن هواپیمای پشتیبانی و نظارت از رده اشاره کرد که به‌خاطر توانایی در پروازها در سطح پایین و انهدام تانک‌های دشمن محبوب نیروهای زمینی است، این درحالی است که نیروی هوایی می‌خواهد این هواپیماها از رده خارج شوند چون پرهزینه هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر