مناقشه 60میلیارد تومانی ایران‌خودرو و شورای رقابت

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۲

مذاکرات ایران‌خودرو و شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا به مناقشه رسیده است. تفاوت قیمت شورای رقابت با نرخ پیشنهادی خودروساز باتوجه به برنامه عرضه حدودا 10هزار دستگاه دنا در سال‌جاری، مبلغی حدود 60میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته با پایان یافتن جلسه شورای رقابت، اعضای این شورا از تعیین قیمت 41میلیون و 900هزارتومان برای خودرو دنا خبر دادند.

تعیین قیمت حدودا 42میلیون تومانی برای دنا درحالی بود که شرکت ایران‌خودرو پیشنهاد قیمت 48میلیون تومانی برای این خودرو را به شورای رقابت ارایه کرده بود.

همین تفاوت حدودا 6میلیون تومانی بین قیمت پیشنهادی با قیمت تعیین شده، باعث شد که بلافاصله معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران‌خودرو از نپذیرفتن قیمت جدید و ارسال نامه اعتراض‌آمیز به شورای رقابت خبر دهد.

عبدالله بابایی البته اعلام کرد که در صورت اصرار شورای رقابت بر قیمت تعیین شده، احتمال توقف خط تولید دنا وجود دارد زیرا عرضه این محصول با قیمت 42میلیون تومان موجب ضرر و زیان ایران‌خودرو خواهد شد.

البته یک روز بعد نیز شورای رقابت در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که قیمت 41میلیون و 900هزار تومانی تعیین شده برای دنا قطعی بوده و در قیمت‌گذاری این خودرو تجدیدنظر نخواهد شد.

در این شرایط مشخص نیست سرانجام مناقشه قیمتی ایران‌خودرو و شورای رقابت به کجا خواهد انجامید. آیا شورای رقابت در قیمت تعیین شده تجدیدنظر می‌کند یا خط تولید دنا متوقف می‌شود؟

باتوجه به برنامه عرضه حدودا 10هزار دستگاه دنا در سال‌جاری، تفاوت قیمت تعیین شده ازسوی شورای رقابت با قیمت پیشنهادی دنا ازسوی ایران‌خودرو برای 10هزار دستگاه خودرو دنا، مبلغی حدود 60میلیارد تومان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر