اخبار

۱۳۹۳/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۵۰

مطالبات شهرداری تهران از دولت در بخش حمل‌ونقل

به‌گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، مطالبه شهرداری تهران از دولت در بخش حمل‌ونقل عمومی 11هزار و 400میلیارد تومان است. به‌گزارش مهر، مسعود رنجبریان با بیان اینکه سلسله قوانینی در کشور وجود دارد که دولت براساس آنها موظف به تخصیص اعتبارات به شهرداری‌های کشور برای توسعه و نگهداشت حمل‌ونقل عمومی است، گفت: براساس قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب سال86 مجلس، دولت مکلف است سالانه 4هزارمیلیارد تومان برای کمک به حمل‌ونقل عمومی درون شهری در ردیف‌های بودجه کشور بابت توسعه حمل‌ونقل عمومی پیش‌بینی کند و این اعتبار به‌صورت 100درصد تخصیص یافته نزد خزانه‌داری کشور وجود دارد. وی با تاکید بر نص صریح قانون مذکور گفت: دولت باید سالانه تا سقف 4هزارمیلیارد تومان به حمل‌ونقل عمومی شهرها ازجمله اتوبوسرانی، مترو و سیستم‌های هوشمند کمک کند که براساس برآورد صورت گرفته نزدیک به 50درصد اعتبار مذکور سهم شهر تهران خواهد بود.

توسعه مترو؛ محور بودجه94 شهرداری پایتخت

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران توسعه مترو را به‌عنوان مهم‌ترین محور بودجه سال 94 شهرداری اعلام کرد. رحمت‌الله حافظی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی با اولویت مترو، مهم‌ترین محور بودجه سال 94 شهرداری تهران است، گفت: شورای شهر موافق طرح توسعه حمل‌ونقل عمومی با اولویت مترو و اتوبوسرانی است، کمااینکه نخستین روزهای شروع به کار شورای چهارم وقتی بحث متمم بودجه مطرح شد، منابع خوبی برای توسعه مترو تزریق شد. رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه دولت باید سهم مشارکت خود را در توسعه حمل‌ونقل عمومی بپردازد، اظهار داشت: انتظار داریم که دولت به این بخش کمک کند چراکه بخشی از هزینه‌های توسعه مترو و اتوبوسرانی به‌عهده دولت است لذا دولت باید سهم خود را پرداخت کند.


اجرای طرح هادی در 3‌هزار و 500 روستای کشور

براساس پیش‌بینی معاون عمرانی بنیاد مسکن، امسال در سه‌هزار و 500 روستا طرح‌های هادی اجرا می‌شود و میزان برخورداری روستاهای فاقد این طرح به 5درصد می‌رسد. محمدرضا شاملو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت 200هزار واحد مسکن روستایی در سطح کشور آغاز شده گفت این واحدها برای سال 93 هدف‌گذاری شده بود که ساخت آنها از این ماه آغاز شده است. وی در ادامه افزود: نوسازی و مقاوم‌سازی این واحدها آغاز شده و بنیاد مسکن آمادگی دارد تسهیلات مربوط به این واحدها را به‌طور کامل پرداخت کند. معاون عمرانی بنیاد مسکن اظهار داشت: تسهیلات مربوط به نوسازی واحدهای مسکن روستایی 12میلیون و 500هزار تومان بود که با موافقت هیات دولت این تسهیلات به 15میلیون تومان افزایش یافت.


احداث تقاطع غیرهمسطح استقلال اصفهان

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح استقلال در دی خبر داد. به‌گزارش «تعادل»، علیرضا قاری‌قرآن با اعلام این مطلب اظهار داشت: طراحی تقاطع غیرهمسطح استقلال در مراحل پایانی است و عملیات اجرایی این پروژه دی آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه این پروژه یک طرح سه سطحی است، عنوان کرد: در این محدوده مسیر رینگ چهارم از سمت محور آزادگان با مبادی شهر اصفهان تلاقی پیدا کرده و همچنین مسیر مترو اصفهان به سمت شاهین‌شهر در این محدوده است که تلاقی این سه مسیر در حال طراحی است. معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: مسیر رینگ ترافیکی چهارم در میدان استقلاب به‌صورت زیرگذر خواهد بود همچنین مسیر ورودی و خروجی شهر اصفهان در این محدوده نیز به‌صورت روگذر غیرهمسطح انجام می‌شود.


احداث پل‌های عابرپیاده مکانیزه در رشت

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری رشت از برنامه کلنگ‌زنی پل‌های عابرپیاده در ۱۶نقطه سطح شهر رشت طی روزهای آتی خبر داد. به‌گزارش «تعادل»، طلیسگر افزود: برای ایمن‌سازی تردد عابرپیاده در سطح شهر و نقاط حادثه‌خیز، کاهش بار ترافیک شهری و فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت دستیابی به شاخص‌های کلان‌شهرها، در فاز اول با هماهنگی پلیس راهور، اعضای کارگروه ترافیک شهرداری و کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر و شورای ترافیک استان توانستیم نسبت به شناسایی ۱۶نقطه اقدام کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر